• Anonym (OP)

När kommer man riktigt över det?

Hade en av och på relation med en man jag kände väldigt starkt för. Kändes som att vi passade otroligt bra ihop och hade på det skitbra sex. Han var på en plats i sitt liv där mycket inte var i ordning så det var verkligen inte passande med en seriös relation. Trots detta träffades vi av och på under ungefär 1,5 år och även om det var långt mellan våra träffar sista året tänkte jag på honom varje dag. Nu är det 3 månader vi sågs senast och jag tyckte ändå jag mestadels hade kommit över honom då. Jag fick nog av detta vi hållt på med och sa att nu vill jag inte att vi träffas eller hörs mer. Ändå tänker jag på honom varje dag fortfarande. Får minnesbilder av stunder vi spenderat ihop och mycket sexuella bilder i huvudet. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att glömma honom. Han är ju uppenbarligen inte rätt. Även om jag fantiserat om att det faktiskt skulle bli vi, med hela köret, så vet jag ju rent logiskt att så kommer det aldrig att bli. Kan det vara så att när jag väl träffar någon annan jag känner något för, kommer mina känslor för honom försvinna helt? Har nämligen dejtat andra under denna tiden men har inte blivit kär. Har inte heller haft i närheten så bra sex med dem som jag hade med honom.
    Någon som upplevt samma?

• Svar på tråden När kommer man riktigt över det?
  • Anonym (Ja med)

Hade ett sånt förhållande me en man i 3,5 år, de e 4 månader sen nu, destruktiv, kunde bara stänga av känslorna hur som.. sexet, gudomligt.. känner mig beroende, o de e precis de som händer me av o på.. = trauma bond

• Anonym (ööö)

ja det kommer avta när du får upp intresset för någon annan.

• Anonym (Gun)

Så länge du är sexuellt aktiv kommer du alltid att jämföra honom med dem du träffar, om du träffar någon som är "bättre" eller annorlunda kommer det att försvinna.
    Hur kul är det att träffa nya men bara tänka på honom hela tiden? 

• Anonym (Igenkänningsfaktor)

Det kan pågå i flera år, även om det var du själv som avslutade.

• Anonym (A)
    Anonym (ööö) skrev 2022-07-03 13:22:29 följande:
    Japp
  • Anonym (OP)
    Anonym (Gun) skrev 2022-07-14 04:15:00 följande:

Så länge du är sexuellt aktiv kommer du alltid att jämföra honom med dem du träffar, om du träffar någon som är "bättre" eller annorlunda kommer det att försvinna.
    Hur kul är det att träffa nya men bara tänka på honom hela tiden? 

Vad menar du? Att jag ska fortsätta med honom bara för det eller? Ingen som helst lust att fortsätta träffa honom efter allt vad han gjort.
  • Anonym (Tror man bara :))
    Anonym (ööö) skrev 2022-07-03 13:22:29 följande:

Det där tror man bara :) När det tar slut med den nye börjar hjärnan jävlas med en och säga "Kommer du ihåg Jeppe? Nu var det länge sen du ältade över Jeppe så nu skall vi älta över Jeppe igen! Ja vad roligt! Ledsen ännu? Kommer du ihåg hur underbar Jeppe var på Rhodosresan? Ledsen ännu? Kommer du ihåg när Jeppe berättade att han älskar dig? Ledsen ännu? Inte? Kommer du ihåg när Jeppe bar dig när du stukat foten? Jag kommer hålla på så här tills du börjar grina över Jeppe igen jag lovar!" 
  • Anonym (Gun)

Det du pratar om logiskt!? Känslor kommer från hjärtat och logik kommer från hjärnan, som någon annan skrev när hjärtat krigar med hjärnan förlorar alltid hjärnan för hjärtat har med sig själen som bundsförvant. 
    Gör du våld på dina känslor får du mardrömmar.

Svar på tråden När kommer man riktigt över det?