• roxylady

Någon som blivit snabbt gravid vid 35år och även vid 38-39år?

Undrar bara för att jag skulle vilja ha en tredje. Vet att det är personligt och olika för alla. Men vill höra solskenshistorier. Har två barn sedan tidigare. En föddes vid 26 års ålder och en vid 36. Det gick snabbt att bli gravid med båda. Men nu börjar man bli lite äldre. Vill höra era stories som haft det relativt enkelt tidigare att ni fortfarande hade det i högre ålder också. Men var det inte lätt får ni gärna berätta det också såklart. Vill veta när eller om det förändrades för er. 

• Svar på tråden Någon som blivit snabbt gravid vid 35år och även vid 38-39år?
  • MagganTop

Blev gravid på första försöket, 35 år (första barnet oxå relativt snabbt som föddes när jag var 34 år) 

• Maymom

Blir gravid utan att försöka, räcker med att vi råkar ligga nära ÄL En gång.
    fick ett barn vid 37 och blivit gravid 2 ggr vid 40, på raken efter varann, dock blev båda ma. Tänker att vi aktivt ska försöka ett år och se hur det går...
    så fortsatt lätt att bli gravid men kanske lite sämre äggkvalitet, om det inte är sambons spermier som är sämre nu...

• Anotherone

Jag har ungefär som du, har två barn med ca 10 års mellanrum varav det yngsta föddes när jag skulle fylla 37. Blivit gravid på första försöket båda gångerna.

• bullmamman2

Jag blev gravid på första försöket som 38 år ( har barn som innan och även de var på första försöket)

• roxylady
    MagganTop skrev 2022-06-29 04:52:58 följande:

Blev gravid på första försöket, 35 år (första barnet oxå relativt snabbt som föddes när jag var 34 år) 

Blev också gravid snabbt som 35åring. Ska nu fylla 37 i slutet av sommaren och skulle vilja bli gravid igen kanske till våren. Men liiite rädd är man ju att man blivit sämre på bara två år :S Har ni försökt igen efter första?
  • roxylady
    Maymom skrev 2022-06-29 06:42:40 följande:

Blir gravid utan att försöka, räcker med att vi råkar ligga nära ÄL En gång.
    fick ett barn vid 37 och blivit gravid 2 ggr vid 40, på raken efter varann, dock blev båda ma. Tänker att vi aktivt ska försöka ett år och se hur det går...
    så fortsatt lätt att bli gravid men kanske lite sämre äggkvalitet, om det inte är sambons spermier som är sämre nu...

Beklagar MA :( Måste verkligen vara fruktansvärt. Har ni barn sedan förut också? Håller tummarna att det blir ett bra set med ägg och spermier snart om det är det som inte är bra. 
  • roxylady
    Anotherone skrev 2022-06-29 08:25:21 följande:

Jag har ungefär som du, har två barn med ca 10 års mellanrum varav det yngsta föddes när jag skulle fylla 37. Blivit gravid på första försöket båda gångerna.

Ja same! Har ni försökt igen med en tredje? Hur går det?
  • roxylady
    bullmamman2 skrev 2022-06-29 11:53:25 följande:

Jag blev gravid på första försöket som 38 år ( har barn som innan och även de var på första försöket)

Det är ju lovande! Hoppas det fortfarande är lika enkelt för mig när jag är 38 också! Kommer vara närmre där när vi försöker igen. Ska flörta mer med min man för han tycker han är för gammal som 43 åring xD
  • Maymom

Roxylady:
    nej vi träffades sent så första barnet blev till fort. :)
    han har ett barn sedan tidigare.

tack. Ja fy det var inget kul alls, framförallt blev jag så nojig och kunde inte ta in graviditeten efteråt, som ju också blev ma. Ca 50% blir ju missfall när mamman är över 40 så det är väl inte så konstig, men det borde bara vara 12,5 % risk för ett tredje på raken nu så ska ladda om i sommar. Barnmorskan senast tyckte vi verkade väldigt kompatibla som blev gravida så lätt men sa att det är svårare med lite äldre ägg..

• gråfågel

Jag blev gravid en månad efter att jag tagit ut spiral när jag var 43. Jag kanske är ovanlig.

Svar på tråden Någon som blivit snabbt gravid vid 35år och även vid 38-39år?