• Änglarufs

Att inse att alla är olika

Idag är det troligtvis 14 el 15 dagar efter äl och jag fick minus på stickan (rfsu).

Jag hetsar inte upp mig för att jag inte har fått något plus... ser inte meningen med det?? Vissa plussar en vecka efter äl och andra en vecka efter bim (eller på äl+21). Jag tror ju inte heller att det är så ovanligt att man får plus flera dagar efter bim.. Vad spelar det för roll att en del plussar väldigt tidigt, när vi alla är olika? Det kan ju till och med skilja mycket mellan olika graviditeter för en och samma person. Borde inte det säga en hel del?

Jag har inte på något sätt gett upp hoppet om att få ett plus :)

Hetsa inte upp er i onödan!!

• Svar på tråden Att inse att alla är olika
  • Anonym (Elsa)

Alla härinne sitter i samma båt och är ledsna, upprörda, förbannade, skrattar hysteriskt emellanåt för att sedan blöda och gråta igen. Alla känslor måste få finnas till. Det är som att ständigt gå med en pistol mot tinningen. 

• Änglarufs
    Anonym (Elsa) skrev 2022-06-17 10:06:33 följande:

Alla härinne sitter i samma båt och är ledsna, upprörda, förbannade, skrattar hysteriskt emellanåt för att sedan blöda och gråta igen. Alla känslor måste få finnas till. Det är som att ständigt gå med en pistol mot tinningen. 

Jag håller med. Tycker bara det blir konstigt om man tänker att det är kört om man inte plussar innan bim eller på bim.. då plågar man liksom sig själv helt i onödan...
  • Anonym (Elsa)
    Änglarufs skrev 2022-06-17 10:12:12 följande:
    Jag håller med. Tycker bara det blir konstigt om man tänker att det är kört om man inte plussar innan bim eller på bim.. då plågar man liksom sig själv helt i onödan...
    Man vill h resultat direkt ! Helst igår! Tanken på att inte lyckas är hemsk. 
  • Änglarufs

För övrigt har jag en genomsnittlig cykel på 35 dagar (kan diffa på upp till fyra dagar) och är än så länge bara på dag 29... men som sagt ca 14 dagar efter äl (om jag ska lita på äl-testet).

Jag fyllde 34 i maj och har inga barn sen tidigare.

• Änglarufs
    Anonym (Elsa) skrev 2022-06-17 10:16:38 följande:
    Man vill h resultat direkt ! Helst igår! Tanken på att inte lyckas är hemsk. 
    Jag vill också ha resultat direkt, men tycker inte det är värt att testa flera gånger "för tidigt" om jag ändå bara ska bli besviken gång på gång. Men det är bara min åsikt.
  • Anonym (Aldrig)

Personligen skulle jag aldrig testa innan bim el äl+14, just för att jag inte har nån lust att bli besviken i onödan (om jag skulle få ett minus) men också för att jag helst inte vill vara medveten om ett tidigt missfall (då "mensen" kommer)...

Så nej tack, jag har hellre is i magen.

• Anonym (Anonym88)

Det är ju skönt att du känner som du gör och att du kan ha is i magen :) Det finns dock många, jag inräknat som inte kan vänta, som har svårt att sitta ner i båten och då kan lyfta den frustrationen anonymt på ett forum. Jag lovar dig att vi är normalt fungerande människor i våra vardagsliv och inte alls ängsliga och ältande, inte jag iallfall haha. 

Men ett forum så som detta så KAN man yppa den där bubblande längtan och frustrationen hetsen på ett helt annat vis. Speciellt om man har försökt länge, det är verkligen skit jobbigt att vänta dom extra dagarna det rör sig om då. 

Om möjligheten finns att testa 6 dagar innan BIM när man försökt länge, ja då kan väl folk få göra det och hoppas dom är en av dom som plussar tidigt :) 

• Anonym (Aldrig)

Dessutom tycker jag det är smått patetiskt (förlåt) att "gnälla" på ett forum när man inte får plus på bim-5...

Svar på tråden Att inse att alla är olika