• Özlem03

    Tolkning av äl test !

    Hej ! 


    jag fick fullt utslag på äl test på dag 10. Har haft äl värk sen dag 11. Idag på dag 13 har jag äggvita sekret? Är det nu jag har äl ? Det har ju gått mer än 48 tim efter mitt fulla utslag ? 


    hoppas på svar ! 

  • Svar på tråden Tolkning av äl test !
  • Symetrical

    Tog du fler äl-test efter det positiva? Tänker att du kanske hade positivt i flera dagar och att ägget därför tog lite tid på sig att släppa..? Positivt ältest är inte heller en garanti för att man faktiskt får äl, utan bara att hormonet lh ökar och kroppen försöker ägglossa. Enda sättet att veta om/när ett ägg släppt är med hjälp av tempning eller vul Glad

  • Özlem03
    Symetrical skrev 2022-06-16 10:34:56 följande:

    Tog du fler äl-test efter det positiva? Tänker att du kanske hade positivt i flera dagar och att ägget därför tog lite tid på sig att släppa..? Positivt ältest är inte heller en garanti för att man faktiskt får äl, utan bara att hormonet lh ökar och kroppen försöker ägglossa. Enda sättet att veta om/när ett ägg släppt är med hjälp av tempning eller vul  // Glad


    Ja jag testade dagen efter men det var inte lika starkt men nästan. jag har tempat mig och ligger på 37.3. 
  • Symetrical
    Özlem03 skrev 2022-06-16 18:36:52 följande:
    Ja jag testade dagen efter men det var inte lika starkt men nästan. jag har tempat mig och ligger på 37.3. 
    Låter som en typisk efter äl temp, men omöjligt att säga säkert om du inte vet vad du legat på dagarna innan.
  • Özlem03
    Symetrical skrev 2022-06-16 20:03:18 följande:
    Låter som en typisk efter äl temp, men omöjligt att säga säkert om du inte vet vad du legat på dagarna innan.
    Jag tempade dagarna innan oxå då var det oxå mellan 37.1-37.4 
  • Symetrical
    Özlem03 skrev 2022-06-17 10:27:43 följande:
    Jag tempade dagarna innan oxå då var det oxå mellan 37.1-37.4 
    Tempar du samma tid varje dag? Skillnaden mellan 37,1 och 37,4 är så pass stor att det kan vara för och efter äl. Kan tipsa om att ladda ner fertility friend (finns som gratisversion) ocu lägga in temp, test och annan info så kan den spå förmodad äldag :)
Svar på tråden Tolkning av äl test !