TIPS PÅ HUR MAN BLIR GRAVID SNABBT
Hej på er!
Ja som rubriken lyder.. Ni som har blivit gravida - kan ni dela med er av ALLA tips som ni använde er av och som ni tror bidrog till att ni lyckades plussa :)
Hej på er!
Ja som rubriken lyder.. Ni som har blivit gravida - kan ni dela med er av ALLA tips som ni använde er av och som ni tror bidrog till att ni lyckades plussa :)
Ha sex på rätt tidpunkt i månaden. Har aldrig mixtrat med något annat än att litat på kroppen och dess signaler på ägglossning. Vart gravid 5 gånger och har 4 barn varav alla blivit till relativt enkelt. Andra, första, fjärde försöket och en hoppsan.
Men det som fungera för en funkar inte för en annan. Alla har olika förutsättningar men det händer när det händer och inget ovanligt att de tar upp till 1 år..
Ha sex på rätt tidpunkt i månaden. Har aldrig mixtrat med något annat än att litat på kroppen och dess signaler på ägglossning. Vart gravid 5 gånger och har 4 barn varav alla blivit till relativt enkelt. Andra, första, fjärde försöket och en hoppsan.
Men det som fungera för en funkar inte för en annan. Alla har olika förutsättningar men det händer när det händer och inget ovanligt att de tar upp till 1 år..
Man är så fertil som man är och fanns det trix som funkade hade det inte behövts hjälp för de 10% som inte blir gravida inom 2 år. Men några saker kan försvåra så det kan ju då teoretiskt underlätta om man slutar med det också då.
Inte röka- det absolut sämsta för fertiliteten och gäller förstås både kvinnor och män
Inte vara överviktig- gäller båda
Kvinnan ska inte äta NSAID-medicin som tex Ipren
Inte dricka alkohol- gäller båda
Mannen ska inte bada bastu eller ta heta bad eller ha trånga kallingar
Sen kan man inte mer göra än att bara ha oskyddat sex.
4 barn och aldrig ens funderat på ägglossning eller tid på månaden. Oskyddat sex räckte.
Har ni provat Conceive glidmedel som tydligen ska underlätta eller bisolvonmetoden? Läst att det funkat för vissa men vet inte om det är en slump eller om det faktiskt har funkat?
4 barn och aldrig ens funderat på ägglossning eller tid på månaden. Oskyddat sex räckte.
Antingen ha sex minst 2ggr i veckan (med några dagars mellanrum) eller ha koll på äl och ha sex några gånger i samband med den.
Även att man drar ner på alkohol om man dricker en del.
Jag ska testa spermievänligt glidmedel.
Antingen ha sex minst 2ggr i veckan (med några dagars mellanrum) eller ha koll på äl och ha sex några gånger i samband med den.
Även att man drar ner på alkohol om man dricker en del.
Jag ska testa spermievänligt glidmedel.
Första graviditeten var oplanerad, Sex 4-5 gånger i veckan Förutom uppehåll vid mens. Slutade dock i ma i v 13.
Andra, två gånger de dagar jag upplevde att jag har äl.
Tredje, blev till på enda sexet den månaden.
Fjärde, tog sig på fjärde försöket. Mannen jobbade natt och jag dag så va lite klurigt att få till det på rätt tidpunkt, men sex en gång den veckan räckte.
Femte var oplanerad, blev gravid trots skydd och sex fyra dagar innan jag tror jag hade äl.
Har stämt bra in på ultraljuden sen oxå med tidpunkten då jag trott. Pojkarna blev flyttade något framåt och flickorna något bakåt.
Ha sex ofta så löser det sig.
Enda gången jag inte lyckats bli gravid var när jag försökte. Ägglossningstest, kosttillskott, följa cykeln? Blev inte gravid trots oskyddat sex i 9 månader (sen tog det förhållandet slut - lika bra så).
Graviditet 1 (missfall v 6-7) ?hoppsan?
Graviditet 2 ett par oskyddade ligg två veckor efter missfallet.
Graviditet 3 ?nu ska vi försöka få barn, kan ta länge? slog om NC till planera graviditet och låg med lusten. Blev gravid första cykeln.
Graviditet 4 ?vi kan ju försöka på en bebis när lillen är 1,5 år ungefär? Då var lillkillen precis ett år gammal. Blev gravid samma cykel, på ett ligg. Vi hade inte fått till nåt på flera månader men då föll lusten på och vi tänkte att det knappast går så snabbt i och med att jag ammade massor. Tji fick vi.
Tyvärr finns det inte så mycket man kan göra. Må så bra man kan, ha sex så mycket man vill, och hoppas på det bästa. Äta folsyra i god tid för ifall att man lyckas och försöka ha tålamod. De flesta lyckas, de flesta som inte lyckas får barn med hjälp. Om du råkar höra till dem som inte lyckas så lätt kommer det visa sig och det finns inte nåt du kan göra åt det just nu.