• midnattsängel

Gravid på första försöket flera dagar innan äl?

Har du blivit gravid på första försöket med sex minst 3-5 dagar innan ägglossning enbart?

Bara nyfiken :)

Jag hade sex tidigt på kvällen förra söndagen, fifick hög fertilitet vid sextiden på måndag morgon (då hade jag senast gjort testet 18-24 timmar tidigare med resultat låg fertilitet) och maximal vid samma tidpunkt i onsdags. Torsdag hade jag ganska ont vid nåt tillfälle, även lite på fredagen och pyttelite igår (har vanligtvis inte ont vid äl, om det har nån betydelse..)

Använder Clearblue Advanced äl test.

Jag hade även sex natten till söndagen men då med utebliven utlösning från mannens sida.

• Svar på tråden Gravid på första försöket flera dagar innan äl?
  • midnattsängel

Idag gör det också ont (i magen), men bara lite. Ingen aning om smärtan va före, under och/eller äl denna gång, eller om det ens har med äl att göra.

• midnattsängel
    Maymom skrev 2022-06-05 07:58:38 följande:

Ja två ggr, 3 dar innan på Nuvarande graviditet.

Vad roligt :) är du säker på när du hade äl då?
  • Maymom
    midnattsängel skrev 2022-06-05 12:10:46 följande:
    Vad roligt :) är du säker på när du hade äl då?
    Japp, tydlig temphöjning dagen efter. ganska svagt streck på bim också så har svårt att se att den skulle varit tidigare. Och vi låg bara en gång den månaden pga tidigare ma och en del blödningar.
  • midnattsängel
    Maymom skrev 2022-06-05 15:46:41 följande:
    Japp, tydlig temphöjning dagen efter. ganska svagt streck på bim också så har svårt att se att den skulle varit tidigare. Och vi låg bara en gång den månaden pga tidigare ma och en del blödningar.
    Ok :) du e alltså gravid nu?
  • Maymom
    midnattsängel skrev 2022-06-05 16:02:31 följande:
    Ok :) du e alltså gravid nu?
    Ja det stämmer. :)
  • Storspoven87

Vi hade sex söndag kväll. På måndag fick jag positivt äl-test och på tisdagen hade jag rejäl äl-värk så måste varit då ägglossningen skedde. Har precis plussat på digitalt Hjärta

Det finns alltid hopp!

• midnattsängel
    Storspoven87 skrev 2022-06-05 20:47:42 följande:

Vi hade sex söndag kväll. På måndag fick jag positivt äl-test och på tisdagen hade jag rejäl äl-värk så måste varit då ägglossningen skedde. Har precis plussat på digitalt  // Hjärta

Det finns alltid hopp!

I så fall var det ju två dagar innan äl och då är ju chansen rätt stor :)

Hur lång tid efter äl tog du graviditetstest?
  • Storspoven87
    midnattsängel skrev 2022-06-06 06:33:18 följande:
    I så fall var det ju två dagar innan äl och då är ju chansen rätt stor :)

Hur lång tid efter äl tog du graviditetstest?
    På äl+9 kunde man skymta något och på äl+12 var det tydligt. Tog digitala på äl+13. 

Lycka till! :)
  • midnattsängel
    Storspoven87 skrev 2022-06-06 14:07:26 följande:
    På äl+9 kunde man skymta något och på äl+12 var det tydligt. Tog digitala på äl+13. 

Lycka till! :)
    Ok :)

Tack! Jag bör nog vänta minst en vecka innan jag testar... var bara 5 dagar sen jag fick lh ökningen.
Svar på tråden Gravid på första försöket flera dagar innan äl?