Anonym (Limbo) skrev 2022-06-04 16:04:02 följande:
Ni som älskar/trivs mycket bra med era jobb
ni som uppfyller en eller flera av punkterna nedan:
-Ni som inte tycker det är en belastning att gå till jobbet
-Ni som inte har måndagsångest
-Ni som har eller upplever en stor frihet när ni jobbar
-ni som gör det som ni skulle ha gjort även om ni inte fick betalt
-ni som längtar till era jobb
Vad jobbar ni med och förklara vad det är som gör att ni känner så? Dela också gärna med av eran historia om hur ni kom dit också, har ni fått satsa/offra något för att komma dit, tex utbildning, pengainvestering, fritid?
Efter lite extra läsförståelse på morgonkvisten så gör jag ett nytt försök..
Jag jobbar som projektledare, är oftast huvudprojektledare men hjälper även andra i deras projekt. Perfekt om du inte tycker ansvar är så betungande, man slipper personalansvar men du styr ofta stora arbetslag och ansvarar för stora budgetar.
Vi har nästan överdrivet högt förtroende från arbetsgivaren och styr våra dagar helt och hållet under eget ansvar. Chefen lägger sig inte i när vi vill vara lediga/semester eller något sådant utan det är upp till oss att avgöra. Vi jobbar när och var vi vill och det finns inga krav på var du ska bo (inom ett viss geografiskt område givetvis, typ halva Sverige). Det här passar givetvis inte alla och du måste ju leverera annars mister du förtroendet, men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett annat upplägg efter att ha haft det så här i ca 8 år.