Anonym (Limbo) skrev 2022-06-04 16:04:02 följande:
Ni som älskar/trivs mycket bra med era jobb
ni som uppfyller en eller flera av punkterna nedan:
-Ni som inte tycker det är en belastning att gå till jobbet
-Ni som inte har måndagsångest
-Ni som har eller upplever en stor frihet när ni jobbar
-ni som gör det som ni skulle ha gjort även om ni inte fick betalt
-ni som längtar till era jobb
Vad jobbar ni med och förklara vad det är som gör att ni känner så? Dela också gärna med av eran historia om hur ni kom dit också, har ni fått satsa/offra något för att komma dit, tex utbildning, pengainvestering, fritid?
Efter lite extra läsförståelse på morgonkvisten så gör jag ett nytt försök..
Jag jobbar som projektledare, är oftast huvudprojektledare men hjälper även andra i deras projekt. Perfekt om du inte tycker ansvar är så betungande, man slipper personalansvar men du styr ofta stora arbetslag och ansvarar för stora budgetar.
Vi har nästan överdrivet högt förtroende från arbetsgivaren och styr våra dagar helt och hållet under eget ansvar. Chefen lägger sig inte i när vi vill vara lediga/semester eller något sådant utan det är upp till oss att avgöra. Vi jobbar när och var vi vill och det finns inga krav på var du ska bo (inom ett viss geografiskt område givetvis, typ halva Sverige). Det här passar givetvis inte alla och du måste ju leverera annars mister du förtroendet, men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett annat upplägg efter att ha haft det så här i ca 8 år.
Blir med jämna mellanrum kontaktade av rekryterare från industrier som söker PL och brukar då börja med att fråga om dom kräver närvaro på kontoret 5 dgr i veckan så behöver vi inte fortsätta samtalet. Oftast är svaret ja på den frågan och det är märkligt tycker jag att det fortfarande är så. Vi har trots företagets generösa modell inte superenkelt att rekrytera trots att vi inte kräver att folk flyttar till en speciell plats för att börja, det känns som man måste bli väldigt begränsad om man bara kan välja folk inom pendlingsavstånd till Skutskär till exempel.
Jag jobbade ganska många år innan jag skolade om mig till ingenjör, halkade in i min bransch på ett bananskal efter jag blev uppsagd från industrin pga. nerdragningar. Jag har haft många olika jobb och aldrig varit rädd för att ta vilket skitjobb som helst bara det gett betalt om situationen krävt det. Idag är jag i en position att jag kan ställa höga krav, men vägen hit har varit ganska brokig.