• Flissannn

Kan ägget lossna samma dag som ägglossningstest visar positivt?

Precis som rubriken lyder så är min fråga om själva ägglossningen kan ske som tidigt som samma dag som testet visar glad gubbe. 

testade förrgår -negativt men på kvällen va strecken väldigt tydliga. 

testade igår både vid 11 och 15. Båda gånger glad gubbe. 

under em och framför allt kvällen /natt har jag haft ont i svanken. ( har känt så vid äl innan också. ) 
    min fundering är om det beror på att ägglossningen redan skedde igår tro? Eller om smärtan bara är för att det tex är på g. 

någon Annan med ?svankont? vid äl?

• Svar på tråden Kan ägget lossna samma dag som ägglossningstest visar positivt?
  • Flissannn

Jaa, jag tänker väl att det verkar rimligt att det släppt med tanke på negativt test idag och smärtan igårkväll /natt. 

men för optimera chanserna är det kanske bäst att sexa ikväll också..

• lipa3646

kör på om ni känner för det:) vi hade bara sex på glad gubbe dagen o jag är gravid nu, hade också galet tydlig äl värk som kändes som mensvärk o dagen efter var de ingen glad gubbe, 
    jag hoppas att det tar sig ;) lycka till

• Flissannn

Tog ett nyss och det va väldigt svagt streck så ja, jag tror minsann det lossnade redan igår. Kör på ikväll också ändå. Skadar ju inte iaf Glad

• lipa3646
    Flissannn skrev 2022-06-02 21:09:58 följande:

Tog ett nyss och det va väldigt svagt streck så ja, jag tror minsann det lossnade redan igår. Kör på ikväll också ändå. Skadar ju inte iaf Glad

Nej det är alltid kul o ligga :) kör bara kör 
  • nathalie85

Ja det kan det nog. Testade dom dagarna jg skulle, to eftermiddag började strecket stegra, fre morgon positivt! Enligt tre ul skulle äl ha skett just fredagen för
    då har jag blivit befruktad. Visade
    positivt även dagen efter?

Så tydligen kn det
    släppa på dag ett med pos på äl stickan. 

• midnattsängel

Jag fick LH-stegring (fast gubbe) i onsdags ca 12 timmar efter senaste testet som då var blinkande. Så teoretiskt sett kan jag ha haft ägglossning nån gång under onsdagen. Hoppas det eftersom jag hade sex tre och fyra dagar innan i så fall...

Är dock lite skeptisk eftersom jag fick som värk i magen i torsdags och det har hållit i sig sen dess... (det sticker eller hugger till lite ibland). Jag brukar inte ha ont vid ägglossning och trodde inte man kunde ha det så många dagar efter??

• Anonym (Ja)

Japp, fick glad gubbe samma dag som jag blev gravid. UL bekräftade datumet med. 

• midnattsängel
    Anonym (Ja) skrev 2022-06-07 13:15:28 följande:

Japp, fick glad gubbe samma dag som jag blev gravid. UL bekräftade datumet med. 

Vilken tid testade du då? Och när testade du senast innan dess?
  • Flissannn

Ja då är ni ju flera som vittnar om att det kan va så. Bara och vänta och se nu. Bim 15/6. jag brukar få molande värk i svanken vid äl men den har inte försvunnit. Känner det mer eller mindre hela tiden och även vita tjocka flytningar som jag inte märkt av så tydligt innan. Hoppas att det kan va nåt positivt i detta falletSkrattande

Svar på tråden Kan ägget lossna samma dag som ägglossningstest visar positivt?