• Anonym (Jobbigt)

    Tappat min sexlust

    Jag har inte haft lust att ha sex på typ 5 år, äter antidepressiva men kan och vill inte sluta med dem. Min partner vill ha sex typ jämt känns det som och ja jag ställer upp trots att jag inte har lust. 


    vet inte vad jag vill med tråden egentligen, tycker bara det är jobbigt att ha sex utan lust och att jag måste låtsats för min partner att sexet är skönt. 

  • Svar på tråden Tappat min sexlust
  • Anonym (An)

    Antidepressiva brukar påverka sexlusten. 


    kan du vända dig till läkare eller gynekolog om det finns något att göra här? 


    är du bekväm med att vara utan sex eller vill du återfå lusten igen?

    självklart ska du inte ha sex om du inte vill!

  • Anonym (Jobbigt)
    Pope Joan II skrev 2022-06-01 13:51:53 följande:

    Du måste ingenting, det är ett helt frivilligt val du företar dig. 


    Nej. min partner gör slut om jag inte har sex med honom. 
  • Anonym (Jobbigt)

    Jag är bekväm med att vara utan sex. Det är det värsta med att vara i ett förhållande enligt mig att man måste ha sexliv 

  • Anonym (Sm)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 13:47:55 följande:
    Tappat min sexlust

    Jag har inte haft lust att ha sex på typ 5 år, äter antidepressiva men kan och vill inte sluta med dem. Min partner vill ha sex typ jämt känns det som och ja jag ställer upp trots att jag inte har lust. 


    vet inte vad jag vill med tråden egentligen, tycker bara det är jobbigt att ha sex utan lust och att jag måste låtsats för min partner att sexet är skönt. 


    Kommunicera.

    Inte med en massa anonyma främlingar på ett forum utan med din man. Lös det tillsammans. Kan ni inte, så får ni tyvärr släppa varandra. Då är ni inte kompatibla. Det är tyvärr inte mycket annat du kan göra.

    Jag förstår att du vill prata av dig, men att starta ytterligare en tråd, helt identisk med dem som det redan finns en massa av på FL där du beklagar dig över att du inte vill men att din man vill ha sex hela tiden, kommer tyvärr inte att hjälpa. Så sätt igång att kommunicera. Redan ikväll.

    Jag önskar dig verkligen lycka till.
  • Pope Joan II
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 13:58:08 följande:
    Nej. min partner gör slut om jag inte har sex med honom. 
    Ja, och då väljer du att vara med honom och ha sex med honom. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Pope Joan II skrev 2022-06-01 14:12:44 följande:
    Ja, och då väljer du att vara med honom och ha sex med honom. 
    Ok 
  • Anonym (F)

    Om du måste låtsas för din partner att sexet är skönt har ni nog inget bra förhållande.

  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (F) skrev 2022-06-01 14:38:40 följande:

    Om du måste låtsas för din partner att sexet är skönt har ni nog inget bra förhållande.


    Ok hur borde jag göra istället då? 
  • Anonym (F)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 16:23:43 följande:
    Ok hur borde jag göra istället då? 
    Gör som anonym (Sm) skriver ovan och börja kommunicera med din man om dina behov. Och om det inte fungerar, gör slut.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (F) skrev 2022-06-01 16:38:26 följande:
    Gör som anonym (Sm) skriver ovan och börja kommunicera med din man om dina behov. Och om det inte fungerar, gör slut.
    Jag har ju inga sex-behov. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 16:49:10 följande:
    Jag har ju inga sex-behov. 
    Säg det till honom då. Det viktiga är att du talar om hur du känner.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (F) skrev 2022-06-01 16:56:36 följande:
    Säg det till honom då. Det viktiga är att du talar om hur du känner.
    Då gör han slut. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 17:00:07 följande:
    Då gör han slut. 
    Och i så fall var ni inte ämnade för varandra.
  • Anonym (Och)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 17:00:07 följande:
    Då gör han slut. 
    Det kanske är något du får acceptera att han har detta behovet i en relation. Vill du verkligen få honom och stanna med att ljuga om att du vill? Känner du dig snäll som ljuger om att du vill? Förtjänar han inte någon som faktiskt vill ligga med honom?

    Varför vill du fortsätta med honom, kan ni inte bara vara vänner?
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (F) skrev 2022-06-01 17:03:46 följande:
    Och i så fall var ni inte ämnade för varandra.

    Jag vill inte att det tar slut då jag älskar honom. Men tack ändå

  • Anonym (Jobbigt)

    Jag vill fortsätta med honom för att jag vill ha barn med honom. Ville inte ligga med min förra kille heller så. Har ingen sexlust av någon anledning.

  • Mia99
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 17:07:24 följande:

    Jag vill fortsätta med honom för att jag vill ha barn med honom. Ville inte ligga med min förra kille heller så. Har ingen sexlust av någon anledning.


    Om du har berättat att du är asexuell, dvs helt saknar sexlust, och han accepterar förhållandet under dessa premisser, så är det ingen fara. Han kan naturligtvis tänka om senare och avbryta, men då har du i alla fall gjort rätt för dig och kan sova med gott samvete.

    Om du däremot inte har gjort det och låter honom tro att det är bara en temporär svacka i kärlekslivet, så är det en egoistisk och rätt förkastlig handling. Det är dessutom inte en lösning som kommer att fungera på sikt, och ni riskerar då att skiljas som ovänner, eventuellt dessutom med ett barn som hamnar emellan.

    Älskar du honom som du säger, så måste du ge honom möjlighet att ta ställning. Du behöver ta dig själv i kragen och ordna upp det här.
  • Anonym (Jobbigt)
    Mia99 skrev 2022-06-01 17:19:05 följande:
    Om du har berättat att du är asexuell, dvs helt saknar sexlust, och han accepterar förhållandet under dessa premisser, så är det ingen fara. Han kan naturligtvis tänka om senare och avbryta, men då har du i alla fall gjort rätt för dig och kan sova med gott samvete.

    Om du däremot inte har gjort det och låter honom tro att det är bara en temporär svacka i kärlekslivet, så är det en egoistisk och rätt förkastlig handling. Det är dessutom inte en lösning som kommer att fungera på sikt, och ni riskerar då att skiljas som ovänner, eventuellt dessutom med ett barn som hamnar emellan.

    Älskar du honom som du säger, så måste du ge honom möjlighet att ta ställning. Du behöver ta dig själv i kragen och ordna upp det här.
    Jag är inte asexuell men äter medicin som gör att jag inte har ngn sexlust
  • Mia99
    Anonym (Jobbigt) skrev 2022-06-01 17:22:40 följande:
    Jag är inte asexuell men äter medicin som gör att jag inte har ngn sexlust
    Ja, om din nedsatta sexlust beror på mediciner eller den underliggande sjukdomen, så är det inte asexualitet, men resultatet är dock likväl detsamma, och din make bör känna till hur du känner.

    Du kanske ska överväga ifall du ska prata med din behandlande läkare, och ta då gärna med dig din man så att ni tillsammans ska kunna hitta en lösning som passar er bägge. Men du måste vara öppen och ärlig, både mot dig själv och honom.
Svar på tråden Tappat min sexlust