Anonym (Orolig) skrev 2025-02-16 18:57:40 följande:
hej, tack för svar! Och beklagar två utomkveds 🥺 Har du blivit av med båda äggledare eller har de kunnat avlägsna graviditeten utan att ta bort äggledare? 🙏🏼🥺
jag plussade väldigt tidigt, 8 dagar efter äl på kvällen. Sedan dess har jag haft en stegring på testen men började få rosa små blödningar ganska omgående. Der hade jag däremot förra graviditeten med men som jag förlorade i vecka 23, så hade absolut ingen tanke på utomkveds. Fick komma in på vul i vecka 4+3, och inget mer än en förtjockad slemhinna syntes. Så efter massa googlade sen dess så är oron enorm 😩 Jag tog samma dag hcg prov och följde upp 48 h senare, mitt hcg värde i sig var relativt högt och det har mer än fördubblats på 48h. :/ Ska ha telefonkontakt imorgon med läkare och hoppas på att få komma in igeb. 🥺🥺
Hej,
Tack, ja det blev till att operera bort båda två. Men är inne på vår andra ivf nu och har precis plussat (4+2), så vi hoppas det går vägen denna gång 🙏🏻.
Fy vad hemskt att förlora graviditeten så sent 😢 kan inte ens föreställa mig sorgen, beklagar verkligen 💔
Det låter ändå bra att dina tester och värden ökar så pass mycket, men jag hoppas du får komma in på ett nytt ul längre fram. Så du kan få lite ro och se om allt är bra där inne.
Nu vet jag inte exakt vilken vecka du är i, men vid mitt första utomkveds hade jag rätt ont (så pass att jag blev helt sängliggandes tills det släppte) vid vecka 6. Trodde det var något annat och när det släppte efter 2 timmar tänkte jag inte mer på det. Trodde det var något jag ätit🙈
Det kan inte ha varit en implantationsblödning du haft? Låter tidsmässigt som att det skulle kunna vara det.
Det hade jag med vår första, den varade under en dag typ och var väldigt ljusrosa i färgen. Allt gick bra och han är dryga 2 år nu 😊