• Quakka

Storlek på hinnsäck?

Hej! 

Jag var in för ett VUL i vad jag trodde var 5+1 då jag tidigare haft 2 tidiga missfall och läkaren ville hålla lite koll på mig. På vul kunde endast hinnsäck synas som uppmätes till vecka 5+2. 
    GS 0.70cm (hinnsäck)
    MSD 0.51cm (hinnsäck diameter)

Enligt henne såg allt jätte bra ut och blev framflyttad en dag. Ska tillbaka på nytt vul om 2 veckor (7+2) 
    Men precis som många andra så läser man ju såklart och jämför med andra osv, och nu är jag åter igen orolig då andra verkar ha sett mer och även ha större GS(hinnsäck) i samma tidpunkt som mig! 

Så jag undrar helt enkelt om det finns andra där ute med liknande mått som mig där allt har gått bra ? :) 

• Svar på tråden Storlek på hinnsäck?
  • Anonym (Inte)

Ultraljud så tidigt är inte pålitligt alls. Jag va I vecka 7+0 men dom mätte till 5+0. Fick det bekräftat i vecka "12" att jag va I vecka 14. 

• Jag är bara jag

Det är för tidigt att göra VUL för ingen får ett klart besked v.6 så man fortsätter bara vara orolig. V.8 ska hjärtat synas så då först bör man göra VUL för att slippa undra och behöva göra om det.

• Quakka

Tack för era svar! Förstår att det är tidigt än och att man inte kan lita på det svar man får. Och ändå så sitter man och oroar sig. 

Blev väll inte bättre när mina synptom jag haft sen bim plötsligt försvann idag. 

Jag får väll bara hålla ut i 2 veckor antar jag. 

Om någon annan haft samma bekymmer så kommentera gärna :) 

• Sarken
    Quakka skrev 2022-06-01 13:26:53 följande:

Tack för era svar! Förstår att det är tidigt än och att man inte kan lita på det svar man får. Och ändå så sitter man och oroar sig. 

Blev väll inte bättre när mina synptom jag haft sen bim plötsligt försvann idag. 

Jag får väll bara hålla ut i 2 veckor antar jag. 

Om någon annan haft samma bekymmer så kommentera gärna :) 

Samma för mig idag! Men hon sa att det var helt normalt och vanligt när man är så tidigt gången. Fick ny tid om 3 veckor. Jag har långa cyklar (30-35 ca) vilket också är en faktor. Du behöver nog inte oroa dig Hjärta
  • Quakka
    Sarken skrev 2022-06-02 00:05:41 följande:
    Samma för mig idag! Men hon sa att det var helt normalt och vanligt när man är så tidigt gången. Fick ny tid om 3 veckor. Jag har långa cyklar (30-35 ca) vilket också är en faktor. Du behöver nog inte oroa dig  // Hjärta

Pratade med läkaren som tyckte jag skulle komma på ett till vul för att lugna mina nerver, så jag gick dit igår, 2 dagar senare och det hade växt på precis som det skulle, nu såg man även gulkroppen. 

Nu ska jag släppa detta och njuta! 
    Lycka till i din graviditet????
Svar på tråden Storlek på hinnsäck?