Mimosa86 skrev 2022-05-31 10:20:35 följande:
Det kan vara så enkelt att du saknar spänning i vardagen och dessa tankar ger lite kick och drömmar?
ofta är vardagen full med måsten och ganska oglamoröst. Kanske flyr du i tanken bort från detta?
För en sak är säkert. Träffar du en ny man så kommer det inom något år börja bli vardag igen.
Jag kan fantisera om min ex kk i tid och otid. Men det är bara ett sexuellt rus. En liten flykt. Skulle aldrig någonsin byta min man mot honom och min man är dessutom bättre älskare. Men i fantasin är det kul att bryta tankarna på tvätt, räkningar och falukorv med makaroner mot ett litet äventyr.
Jo du har nog rätt. men hur får man tillbaka spänningen utan att göra något drastiskt?
Känner också lite att jag börjat tröttna på hans familj, hans vänner osv. Allt känns väl lite tråkigt. Även om han är fantastik på många sätt. Men saknar nog det där "lilla extra" för tillfället....
Innan har vi alltid haft något framför oss. Flytta ihop, köpa första bostaden, skaffa gemensam ekonomi, resa, skaffa barn. Men nu har vi stadgat oss och landat i livet liksom.. Känns lite som "jaha var det allt". Samtidigt är jag så tacksam för våra fina barn såklart!