• Anonym (Hur ska jag tänka?)

Tänker på andra män

Har en bra relation med min man. Vi har ett fint liv med två barn. Trots det kan jag inte sluta tänka på att träffa någon annan. Inte bara sex utan mer hur det hade varit att leva med någon annan. kan verkligen tråna efter ett liv med en annan man. 

men min man är fin, vi har ett bra liv som sagt. Varför tänker jag såhär? Får så dåligt samvete och blir rädd att jag ska agera på det för att sen ångra mig.... 

Hur ska jag tolka mina känslor? 

• Svar på tråden Tänker på andra män
  • Tecum

Du tycker, kanske omedvetet, att din man är tråkig och oattraktiv, tar honom för given och ser ert nuvarande liv som alltför förutsägbart.

Att fundera över andra och hur det skulle vara att leva med denne är inget konstigt, det gör nog många. Men att tråna och längta efter någon annan, där ringer alla varningsklockor. Så fundera på vad du håller på med, om du på riktigt trivs med ditt liv och din man bör du kunna inse att det inte blir bättre med någon annan. Du kommer att ångra dig.
    Men om du bara säger så för att det låter bra eller för att borde känna så men egentligen är du missnöjd, då bör du fundera på att antingen separera först som sist, innan du är otrogen, eller ta itu med relationen tillsammans med din man och eventuellt gå i terapi tillsammans 

Tecum skrev 2022-05-30 19:54:49 följande:

Du tycker, kanske omedvetet, att din man är tråkig och oattraktiv, tar honom för given och ser ert nuvarande liv som alltför förutsägbart.

Att fundera över andra och hur det skulle vara att leva med denne är inget konstigt, det gör nog många. Men att tråna och längta efter någon annan, där ringer alla varningsklockor. Så fundera på vad du håller på med, om du på riktigt trivs med ditt liv och din man bör du kunna inse att det inte blir bättre med någon annan. Du kommer att ångra dig.
    Men om du bara säger så för att det låter bra eller för att borde känna så men egentligen är du missnöjd, då bör du fundera på att antingen separera först som sist, innan du är otrogen, eller ta itu med relationen tillsammans med din man och eventuellt gå i terapi tillsammans 

Tack snälla för ditt svar. Kan inte riktigt avgöra om detta är en reell känsla eller att jag bara målar upp en bild av att gräset är grönare på andra sidan. Förmodligen skulle jag ångra mig om jag initierade en separation. Men är kluven.

Tror inte jag skulle vara otrogen utan håller det nog till tanken men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera över hur livet skulle varit med någon annan. Vi har känt varandra väldigt länge så förmodligen är det därför. är i lite av en livskris då jag börjat ifrågasätta typ allt så det har säkert med det att göra 

• Anonym (Trind)
    Anonym (Hur ska jag tänka?) skrev 2022-05-30 19:36:35 följande:
    Tänker på andra män

Har en bra relation med min man. Vi har ett fint liv med två barn. Trots det kan jag inte sluta tänka på att träffa någon annan. Inte bara sex utan mer hur det hade varit att leva med någon annan. kan verkligen tråna efter ett liv med en annan man. 

men min man är fin, vi har ett bra liv som sagt. Varför tänker jag såhär? Får så dåligt samvete och blir rädd att jag ska agera på det för att sen ångra mig.... 

Hur ska jag tolka mina känslor? 

Har lite samma läge. Men tänk dig in i att din man skulle lämna dig, hur går dina tankar då?
    Panik eller befrielse? 
  • Mimosa86

Det kan vara så enkelt att du saknar spänning i vardagen och dessa tankar ger lite kick och drömmar?

ofta är vardagen full med måsten och ganska oglamoröst. Kanske flyr du i tanken bort från detta?

För en sak är säkert. Träffar du en ny man så kommer det inom något år börja bli vardag igen. 

Jag kan fantisera om min ex kk i tid och otid. Men det är bara ett sexuellt rus. En liten flykt. Skulle aldrig någonsin byta min man mot honom och min man är dessutom bättre älskare. Men i fantasin är det kul att bryta tankarna på tvätt, räkningar och falukorv med makaroner mot ett litet äventyr.

Anonym (Trind) skrev 2022-05-31 10:04:48 följande:
    Har lite samma läge. Men tänk dig in i att din man skulle lämna dig, hur går dina tankar då?
    Panik eller befrielse? 
    hmm.. Lite dubbelt faktiskt. Mest panik haha. Men kanske är annorlunda om man själv väljer att vara den som lämnar och är förberedd på det... 
    Mimosa86 skrev 2022-05-31 10:20:35 följande:

Det kan vara så enkelt att du saknar spänning i vardagen och dessa tankar ger lite kick och drömmar?

ofta är vardagen full med måsten och ganska oglamoröst. Kanske flyr du i tanken bort från detta?

För en sak är säkert. Träffar du en ny man så kommer det inom något år börja bli vardag igen. 

Jag kan fantisera om min ex kk i tid och otid. Men det är bara ett sexuellt rus. En liten flykt. Skulle aldrig någonsin byta min man mot honom och min man är dessutom bättre älskare. Men i fantasin är det kul att bryta tankarna på tvätt, räkningar och falukorv med makaroner mot ett litet äventyr.

Jo du har nog rätt. men hur får man tillbaka spänningen utan att göra något drastiskt? 

Känner också lite att jag börjat tröttna på hans familj, hans vänner osv. Allt känns väl lite tråkigt. Även om han är fantastik på många sätt. Men saknar nog det där "lilla extra" för tillfället.... 

Innan har vi alltid haft något framför oss. Flytta ihop, köpa första bostaden, skaffa gemensam ekonomi, resa, skaffa barn. Men nu har vi stadgat oss och landat i livet liksom.. Känns lite som "jaha var det allt". Samtidigt är jag så tacksam för våra fina barn såklart! 
  • Anonym (Val)
    Anonym (Hur ska jag tänka?) skrev 2022-06-01 11:24:04 följande:
    Jo du har nog rätt. men hur får man tillbaka spänningen utan att göra något drastiskt? 

Känner också lite att jag börjat tröttna på hans familj, hans vänner osv. Allt känns väl lite tråkigt. Även om han är fantastik på många sätt. Men saknar nog det där "lilla extra" för tillfället.... 

Innan har vi alltid haft något framför oss. Flytta ihop, köpa första bostaden, skaffa gemensam ekonomi, resa, skaffa barn. Men nu har vi stadgat oss och landat i livet liksom.. Känns lite som "jaha var det allt". Samtidigt är jag så tacksam för våra fina barn såklart! 
    Jag kan känna som du. Jag tror att det inte är något konstigt med det. Viktigt att du känner att du har ett val, tänker jag. Kanske är du lite som jag som kan få känslor ganska lätt för andra än mannen. Det är väl ganska fint på ett sätt. Att vara nyfiken på andra. Jag har faktiskt lyft frågan med min man, om han som jag skulle va öppen för att lyfta in mer kärlek i relationen i form av andra personer. Sk öppet förhållande. Han är inte intresserad av det. Och jag accepterade ganska lätt hans inställning. Var mest skönt att tala om det.
  • Fiona M

Vad är det du saknar i er relation?
    Romantik? Försök möjliggöra tillfällen för ömhet och omtanke i vardagen, se till att ni får lite tid för er själva utan att bara var föräldrar.
    Spänning? Tja, handen på hjärtat, hur spännande och spontan är man efter 25, när jobb gör att man inte kan dra iväg till Rom bara sådär en tisdag? Hitta ngt nytt för er båda att testa och upplev det tillsammans (bergsklättring, kroki, vad som nu tilltalar båda).
    Vad gäller hans familj och vänner, måste du umgås så mycket med dem? Umgås med DINA vänner, bjud med maken där.

Visst kan det vara så att du faktiskt vill lämna, men kanske är det mest så att ni blivit bekväma och tar varann förgivet så ni slutat vårda det ni har. 

Fiona M skrev 2022-06-01 18:52:49 följande:

Vad är det du saknar i er relation?
    Romantik? Försök möjliggöra tillfällen för ömhet och omtanke i vardagen, se till att ni får lite tid för er själva utan att bara var föräldrar.
    Spänning? Tja, handen på hjärtat, hur spännande och spontan är man efter 25, när jobb gör att man inte kan dra iväg till Rom bara sådär en tisdag? Hitta ngt nytt för er båda att testa och upplev det tillsammans (bergsklättring, kroki, vad som nu tilltalar båda).
    Vad gäller hans familj och vänner, måste du umgås så mycket med dem? Umgås med DINA vänner, bjud med maken där.

Visst kan det vara så att du faktiskt vill lämna, men kanske är det mest så att ni blivit bekväma och tar varann förgivet så ni slutat vårda det ni har. 

Jo men det måste ju vara viss balans. Vi har många i närmsta släkten på båda sidor och det bjuds ju in till saker med jämna mellanrum. Vi kan ju inte säga nej till hans familj för att istället träffa min. Och jag vet också att han tycker min familj är lite kaotisk i bland. Tycker saker blir lite "rörigt" eller vad man ska säga. Hos hans familj ska allt vara så lugnt och sansat. Djupa diskussioner om saker som är rätt trist, man ska prata djupa känslor osv. Men de är mer begrundande medan min familj är mer action, skratt och liv. I min familj pratar vi mer,  bråkar mer, skrattar mer osv. Vi är helt enkelt mer livliga medan hans familj är mer jämna. 

Men att jag "tröttnat" på hans familj och vänner är nog bara en liten del. Tror det är en bra analys att det helt enkelt blivit vardag och jag tar honom föregiven. Men tror inte det skulle bli mycket bättre i ett annat förhållande helt ärligt, men kanske mer spännande till en början iaf. 
  • Anonym (hon)

Försök hitta anledningen till dessa känslor och tankar

Svar på tråden Tänker på andra män