• Anonym (Christine)

    50+ försöker bli gravid

    Här samlas vi som är 50+ och är sugna på barn. Jag heter Christine och är 51. Vill ej ge upp tanken på en liten goding. Har 6 IVF bakom mig och ska nu försöka mig på Danmark då det tog slut med sambon. 


    Fler berättelser!

  • Svar på tråden 50+ försöker bli gravid
  • Anonym (Likasamma)
    Anonym (Man äldre) skrev 2022-05-30 00:15:37 följande:

    Tråkigt att du inte kommit på tidigare det där med barn 
    Tycker rätten att skaffa barn vid en ålder som en gammal kärring inte är rätt 
    det är helt emot naturen och tänk en pojke som börjar i årskurs 1 kommer med din 58 åringa mamma till skolan , hur lätt blir hans start i livet ?  

    hur ska du hänga med i tempot och utvecklingen i samhället så inte barnet känner sig utanför redan i tidig ålder 

    alla risker som finns med barn på äldre dar diagnoser , sjukdommar , down syndrom och liknande 


    nä , hoppas vi slipper se fler gamla tanter som Mede med köp bebisar ?.


  • Anonym (Likasamma)
    Anonym (Man äldre) skrev 2022-05-30 00:15:37 följande:

    Tråkigt att du inte kommit på tidigare det där med barn 
    Tycker rätten att skaffa barn vid en ålder som en gammal kärring inte är rätt 
    det är helt emot naturen och tänk en pojke som börjar i årskurs 1 kommer med din 58 åringa mamma till skolan , hur lätt blir hans start i livet ?  

    hur ska du hänga med i tempot och utvecklingen i samhället så inte barnet känner sig utanför redan i tidig ålder 

    alla risker som finns med barn på äldre dar diagnoser , sjukdommar , down syndrom och liknande 


    nä , hoppas vi slipper se fler gamla tanter som Mede med köp bebisar ?.


    Så detta ska gälla alla gamla pappor också då antar jag? Tror nog att iallafall mammor dom skaffar barn sent på olika sätt och också osppor är fantastiska föräldrar. Hur många yngre föräldrar är det som inte orkar med sina barn och dig själva! Kanske vi ska införa ett föräldra körkort. Då tror jag otroligt många föräldrar inte skulle tillåtas bli föräldrar bortsett från ålder.
  • Anonym (Själviska)
    Anonym (Likasamma) skrev 2022-05-30 00:50:35 följande:
    Så detta ska gälla alla gamla pappor också då antar jag? Tror nog att iallafall mammor dom skaffar barn sent på olika sätt och också osppor är fantastiska föräldrar. Hur många yngre föräldrar är det som inte orkar med sina barn och dig själva! Kanske vi ska införa ett föräldra körkort. Då tror jag otroligt många föräldrar inte skulle tillåtas bli föräldrar bortsett från ålder.
    Ja det bör gälla alla äldre pappor som väljer att skaffa barn på egen hand på ålderns höst. 
    De kommer inte heller orka med tempot och barnskaffandet är bara en extremt självisk handling utan en tanke på barnets rätt.
    Som väl är så finns väl inte dessa pappor då det alltid finns en yngre mamma i bilden.
  • Anonym (Funderar)

    Om man inte som trettioåring orkar med barn hur ska man göra det som nästan pensionär? 

  • Anonym (Christine)
    Anonym (Jadu...) skrev 2022-05-29 21:35:11 följande:

    Man får inte göra IVF i Danmark med egna ägg efter 45. ÄD/ED är för det mesta en åldersgräns på max fyllda 49 i nästan hela Europa. Undantag vissa länder som har till drygt 50. Det enda som återstår för dig. Dessutom får du skilja på genetiska barn kontra biologiska barn. Föder du ett barn är det alltid ditt biologiska, men vid ÄD/ED är det inte ditt genetiska barn. Och självklart blir ett ÄD-barn som föds i Sverige svenskt. Kan aldrig bli ryskt eller nåt annat.


    Men då är ju även surrogatmamma biologisk mamma? Hur gör man då rättsligt? 
  • Anonym (Christine)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-05-30 06:47:56 följande:

    Om man inte som trettioåring orkar med barn hur ska man göra det som nästan pensionär? 


    Alla är olika. Vilka 30-åringar orlar inte det? Jag känner mig piggare nu än när jag var 30 och kände att jag inte vuxit i mig själv än  
  • Anonym (Oj)

    Jag känner mig för gammal nu som 39 åring och gravid. Jag skulle inte kunnat skaffat barn efter 50, speciellt inte som ensamförälder. 


    Ett råd är att du har fler vuxna som kan ställa upp och hjälpa till så barnet inte blir själv om du tex skulle bli sjuk och liknande men det gäller ju såklart alla som skaffar barn på egen hand. 

  • Anonym (Minna)
    Anonym (Christine) skrev 2022-05-29 21:11:36 följande:

    Vad roligt för din vän! Ja, funderar på att åka till Moldavien eller Tunisien för är billigare där. Vill inte ge upp tanken om ett biologiskt barn men om det inte fungerar får jag nog överväga dubbeldonation  


    Känns som om barnet skulle bli väldigt utsatt också om det blev ryskt. Min väninnas barn har blivit bespottade av svenska barn i skolan under förra veckan. 

    Nog om det. Det här är så spännande! Var det din väninnas första barn? 


    Min vännina har ett äldre barn från en tidigare relation. Jag tror att det är fjorton år mellan barnen. 


    Jag tror tyvärr att det är svårt med genetiska varefter 50. Har du kollat upp hur din äggreserv ser ut? Barnen blir ju inte ryska. De blir så svenska de kan bli. Dubbeldonation är dyrt, men de är duktiga på att hitta donatorer som liknar mottagaren. 

  • Anonym (Minna)
    Anonym (Christine) skrev 2022-05-30 08:27:01 följande:
    Men då är ju även surrogatmamma biologisk mamma? Hur gör man då rättsligt? 
    Ja, en surrogatmamma är biologisk och juridisk förälder. Så det behövs genomföras en adoptionsprocess. 
  • Anonym (Christine)
    Anonym (Minna) skrev 2022-05-31 20:45:51 följande:

    Min vännina har ett äldre barn från en tidigare relation. Jag tror att det är fjorton år mellan barnen. 


    Jag tror tyvärr att det är svårt med genetiska varefter 50. Har du kollat upp hur din äggreserv ser ut? Barnen blir ju inte ryska. De blir så svenska de kan bli. Dubbeldonation är dyrt, men de är duktiga på att hitta donatorer som liknar mottagaren. 


    Använder man sig av ryska spermier och ägg blir barnet helryskt 
  • Anonym (Christine)

    Jag har kollat min äggreserv vilken tyvärr är låg amhvärde... vill inte släppa tanken på ett eget barn 

  • Anonym (Christine)
    Någon annan som är med på samma resa?? 
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Christine) skrev 2022-06-01 19:20:34 följande:
    Använder man sig av ryska spermier och ägg blir barnet helryskt 
    Let?s agree to disagree?
  • Anonym (Christine)
    Anonym (Minna) skrev 2022-06-01 20:52:39 följande:
    Let?s agree to disagree?
    Barnen blir helryska - inget man kan tycka så mycket om det är ett faktum helt enkelt. Okej men ta emot dubbeldonation i Angola - förvånas över att barnet kommer se afrikanskt ut. Få se om barnet håller med kring att du försöker släta över att barnet är helsvenskt. Nej, det är inte snällt enligt mig. hoppas din vän är ärlig mot barnet hon skapade. Vi kan släppa det för nu blev det lite off topic. 
Svar på tråden 50+ försöker bli gravid