• Jjkk

Natt jobb!

Hej!

Jag jobbar nätter som terminalarbetare, kl 00:00 - 7:00 via bemmanings företag, nu tjänar jag 156kr + 47 (OB) då blir det 206kr per timme. Bara söndag (natten mot måndag) är dubbelt betalt. Tycker ni att det är bra? Jag bara undrar om det finns skillnad om jag är anställd direkt eller via bemanning företag.

Vad tjänar ni som jobbar nätter? Jag är nyfiken. Tack!! 

• Svar på tråden Natt jobb!
  • Anonym (Terry)

Inom det avtal som jag har erfarenhet av räknar vi x 165. Du skulle alltså ha en grundlön på 156 x 165 = 25740kr. Till det har du OB och semesterersättning. Det är väl helt ok?
    Vad du skulle ha som anställd direkt hos företaget jämfört med att komma via bemanning kanske någon annan har bättre svar på. 

• Anonym (Sambo)

Min sambo arbetar via bemmaning nu för tiden och får bara 20 kr mer i timmen för nätterna, vilket jag tycker är sjukt dåligt! (Mer på söndagar dock)

Förut arbetade han inom samma yrke men inte via bemmaning och då fick han mer än dubbelt i lön på helger dvs 117% (och så menar jag dagtid) så jämnför man med det känns de lite som slaveri...

• Jjkk

Inom samma yrke? Vad har han för yrke? Vad har han för grundlön per timme? 

• Anonym (Sambo)
    Jjkk skrev 2022-05-29 18:54:05 följande:

Inom samma yrke? Vad har han för yrke? Vad har han för grundlön per timme? 

Kontorsarbete och ibland kundtjänst per telefon. 
    Grundlön utan OB är 23000 kr i månaden . Med all OB på förra dvs helger kvällar blev de ofta ca 30000 kr sammanlagt (före skatt alltså) det blir de inte via bemanningen och nu jobbar han nätter!
  • Studentpappa
    Anonym (Sambo) skrev 2022-05-29 18:59:18 följande:
    Kontorsarbete och ibland kundtjänst per telefon. 
    Grundlön utan OB är 23000 kr i månaden . Med all OB på förra dvs helger kvällar blev de ofta ca 30000 kr sammanlagt (före skatt alltså) det blir de inte via bemanningen och nu jobbar han nätter!
    Vad arbetar man med på kontor nattetid? Typ Securitas?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Sambo)
    Studentpappa skrev 2022-05-30 14:12:52 följande:
    Vad arbetar man med på kontor nattetid? Typ Securitas?
    Taxi och sjukresor (minns inte vad de heter, är de färdtjänst?)
  • Jjkk

Intressant. Som kundtjänst behöver man inte lyfta 40kg paket hela natten :) 

• Anonym (Sambo)
    Jjkk skrev 2022-05-30 14:26:18 följande:

Intressant. Som kundtjänst behöver man inte lyfta 40kg paket hela natten :) 

Haha nää, vad tänker du på nu? 
    Man får lyssna på idioter som inte kan betee sig istället ;)
  • Jjkk

Jag menar att jag måste bära såna paket varje natten :)

Och jag tycker att det är bättre att jobba som kundtjänst än terminalarbetare. 

• Anonym (Sambo)
    Jjkk skrev 2022-05-30 14:50:46 följande:

Jag menar att jag måste bära såna paket varje natten :)

Och jag tycker att det är bättre att jobba som kundtjänst än terminalarbetare. 

Oj tycker du . Där vi (jag och sambon) jobbade innan på kundtjänst (klädföretag) var det många som bytte till lagret för "de är bättre" sa dom, där jobbade dom även natt. 

Jag sa upp mig , orkade inte med hur folk beteer sig eller inte beter sig rättare sagt. 
  • Jjkk

Lagret, jag undrar vad truckförare tjänar på nätter. 

• Anonym (Sambo)
    Jjkk skrev 2022-05-30 15:30:22 följande:

Lagret, jag undrar vad truckförare tjänar på nätter. 

Ingen aning faktiskt, men mer än kundtjänsten och kontoret iallafall 
  • Jjkk

Truckförare kurs A+B kostar bara 2500kr.. Så kanske det är värt att tänka på. 

• Anonym (man35)

Lön på 35k efter skatt

Svar på tråden Natt jobb!