• Trois

    Fler 40+ som ska starta IVF?!

    Vi har två ivf-barn sen innan och drömmen om ett tredje barn finns kvar. Jag är dock 41 och är rädd att det är för sent. Vi har  beslutat ge det 3 försök innan vi ?ger upp?. 
    Känner mest hopp, glädje inför detta men också rädsla och oro.  Vore kul att få kontakt med andra som är i samma situation . 

  • Svar på tråden Fler 40+ som ska starta IVF?!
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-21 12:25:05 följande:
    Ja så är det ju Skrattande
    Min plan är att jag nu har börjat tempa och kommer göra det vid nästa ivf cykel bara för att ha mer underlag och se om det blir någon skillnad i temp mellan ivf och normal cykel. Samtidigt kommer det hålla mig lite sysselsatt. Om jag sen ser att tempen börjar gå ner när det närmar sig testdag så vet jag att det inte har tagit sig, känns på något sätt lättare att få besked via tempen än själva graviditetstestet. 
    Aha, smart!
    jagchar aldrig tempat? hade nog inte tänkt göra det heller.
    Även om vi väldigt gärna vill att det ska bli något så känner jag att desto fler saker, koll desto mer stressad blir jag.
    Vi testade ägglossningstest och det blev ju glad gubbe osv, men inte så jag kände att det var ngt vi ville/ orkade hålla på med?

    gud jag är så sjukt hungrig hela tiden!
    eller typ sugen på saker?
    Men det som är mest utmärkande är att jag är hungrig när jag vaknar!
    äter en brakfrukost kl 7! Hahaha

    Så svårt att veta om det har med hormonerna eller något annat att göra?

    har aldrig kunnat äta frukost innan typ 9-10?
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-21 12:50:04 följande:
    Aha, smart!
    jagchar aldrig tempat? hade nog inte tänkt göra det heller.
    Även om vi väldigt gärna vill att det ska bli något så känner jag att desto fler saker, koll desto mer stressad blir jag.
    Vi testade ägglossningstest och det blev ju glad gubbe osv, men inte så jag kände att det var ngt vi ville/ orkade hålla på med?

    gud jag är så sjukt hungrig hela tiden!
    eller typ sugen på saker?
    Men det som är mest utmärkande är att jag är hungrig när jag vaknar!
    äter en brakfrukost kl 7! Hahaha

    Så svårt att veta om det har med hormonerna eller något annat att göra?

    har aldrig kunnat äta frukost innan typ 9-10?
    Ja progesteronet kan ge samma symtom som graviditet så det är omöjligt att säga vilket det rä som orsakar symtomen.  Jag hade tyvärr mycket gravsymtom men negativt på sticka.
    Håller tummarna att dina symtom beror på graviditet! Skrattande
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-22 17:00:48 följande:
    Ja progesteronet kan ge samma symtom som graviditet så det är omöjligt att säga vilket det rä som orsakar symtomen.  Jag hade tyvärr mycket gravsymtom men negativt på sticka.
    Håller tummarna att dina symtom beror på graviditet! Skrattande
    Tack, ja jag har ju varit gravid 2 ggr men det är väldigt längesedan och inte IVF.
    Är på dag 5 nu å i en ? vanlig ? graviditet vet man väl knappast om att man är gravid då Glad
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-06-22 19:19:40 följande:
    Tack, ja jag har ju varit gravid 2 ggr men det är väldigt längesedan och inte IVF.
    Är på dag 5 nu å i en ? vanlig ? graviditet vet man väl knappast om att man är gravid då Glad
    Nej så kan det ju vara eller så märker man inte av symtomen bara , med IVF är man så fruktansvärt medveten om sin kropp och alla signaler den sänder? På gott och ont Tungan ute
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-07-03 09:02:47 följande:

    Hur har det gått orkide8181? 


    Tack som frågar, nej det blev inget av något :/
    ska ha ett uppföljningssamtal nästa vecka, men det blir en paus över sommaren nu? 

    Får ta nya tag till hösten?

    visst skulle ni också pausa lite?
    Har säkert frågat, men är så tankspridd emellanåt känner jag? men nu börjar jag komma tillbaka till verkligheten ? hahaha
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-07-03 19:53:52 följande:
    Tack som frågar, nej det blev inget av något :/
    ska ha ett uppföljningssamtal nästa vecka, men det blir en paus över sommaren nu? 

    Får ta nya tag till hösten?

    visst skulle ni också pausa lite?
    Har säkert frågat, men är så tankspridd emellanåt känner jag? men nu börjar jag komma tillbaka till verkligheten ? hahaha
    Nej vad trist! Men visst var det första fösöket, så kliniken har nu något att gå efter? Och vem vet, kan ju ske att ni blir gravida naturligt?!Solig
    Bra att ni har ett uppföljningsamtal också. Jag trodde inte det var så viktigt efter första och andra gången men har ju insett att det faktiskt är det. Till hösten har min läkare och jag redan kommit överens om vilka mediciner jag ska ta som gav både bra resultat (antal ägg och befruktning) jämfört hur jag mådde av medicinerna. 
    Det stämmer att vi har en paus nu. Planen var att starta i aug men har beräknad mens när kliniken fortsatt har ssemesterstängt så risken är att vi får vänta till september.
    Önskar dig en fin sommar och hoppas att vi lyckas Plus naturligt!Hjärta
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-07-03 22:02:36 följande:
    Nej vad trist! Men visst var det första fösöket, så kliniken har nu något att gå efter? Och vem vet, kan ju ske att ni blir gravida naturligt?!Solig
    Bra att ni har ett uppföljningsamtal också. Jag trodde inte det var så viktigt efter första och andra gången men har ju insett att det faktiskt är det. Till hösten har min läkare och jag redan kommit överens om vilka mediciner jag ska ta som gav både bra resultat (antal ägg och befruktning) jämfört hur jag mådde av medicinerna. 
    Det stämmer att vi har en paus nu. Planen var att starta i aug men har beräknad mens när kliniken fortsatt har ssemesterstängt så risken är att vi får vänta till september.
    Önskar dig en fin sommar och hoppas att vi lyckas Plus naturligt!Hjärta
    Tack för duna varma ord Hjärta

    Nej detta var andra försöket, var mer vi som undrade vad de har för teorier om varför det inte gick denna gång heller, så vi får ett uppföljningssamtal så får se vad de säger?

    säger som du? vi får hoppas på plus under sommaren ?

    Hoppas ni också får en skön sommar, och stort lycka till till er också Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-07-04 16:01:45 följande:
    Tack för duna varma ord Hjärta

    Nej detta var andra försöket, var mer vi som undrade vad de har för teorier om varför det inte gick denna gång heller, så vi får ett uppföljningssamtal så får se vad de säger?

    säger som du? vi får hoppas på plus under sommaren ?

    Hoppas ni också får en skön sommar, och stort lycka till till er också Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Hur gick det med uppföljningsamtalet? Har ni planer på att sätta igång igen i höst? Hjärta
  • Orkidé8181
    Lilleplutt2022 skrev 2022-08-28 09:17:49 följande:
    Hur gick det med uppföljningsamtalet? Har ni planer på att sätta igång igen i höst? Hjärta
    Hej, oj längesedan jag var inne?

    va go du är som frågar GladHjärta
    vi har pausat lite, uppföljningssamtal var mer att det fortfarande finns goda möjligheter, de räknade inte första försöker som ett försök, utan mer test?
    andra vändan fick jag ju max av allt och det blev betydligt bättre resultat, men också att vi framöver ska köra icsi?

    hur har det gått för er? Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Orkidé8181 skrev 2022-08-31 17:05:15 följande:
    Hej, oj längesedan jag var inne?

    va go du är som frågar GladHjärta
    vi har pausat lite, uppföljningssamtal var mer att det fortfarande finns goda möjligheter, de räknade inte första försöker som ett försök, utan mer test?
    andra vändan fick jag ju max av allt och det blev betydligt bättre resultat, men också att vi framöver ska köra icsi?

    hur har det gått för er? Hjärta
    Skönt med en paus, det tar ju lite på krafterna att genomgå behandlingen! Hoppas det lycka bättre med icsi för er GladHjärta
    Nu är jag redo för ivf behandling nr 5, väntar bara på att mensen sätter igång vilket borde vara senast 7 sep Glad
  • Orkidé8181

    Hittade den här gamla tråden 😃

    hur har det gått? 


    jag hår in i v 30 nästa vecka och väntar en liten kille 😍

Svar på tråden Fler 40+ som ska starta IVF?!