• Anonym (En pung)

Pojke på ultraljud men flicka kom ut

Lägger omröstningen här för jag vill vara anonym då det finns en tendens att bli så heta diskussioner om sånt här 

Men som rubriken lyder,  vilka av er ha fått höra av barnmorskan på ultraljud (rutinultraljud eller senare ) ett det är en pojke men det visat sig vara en tjej? Kommentera gärna nedanför. 

Jag har fått höra pojke , men även fått kommentarer om att det händer att de ser fel (folk omkring mig tror av nån anledning flicka) 

Jag blir lika glad oavsett , men nyfiken på om många varit med om att dom sett fel . Med pojke då, vet att det är vanligare att de säger flicka och ut kommer pojke.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke på ultraljud men flicka kom ut
  • Anonym (Njaw)

Tror det är väldigt ovanligt, i princip aldrig att dom har fel gällande pojke. En snopp kan man ju inte missa, medan man kan tro att det är en flicka men ut kommer en pojke. Alltså vanligare att dom säger tjej men ut kommer en pojk, inte tvärtom

• Anonym (xy)

Röstade på inget av det eftersom ultraljuden visade pojke och ut kom en pojke. 

• Anonym (A)
    Anonym (Njaw) skrev 2022-05-23 07:54:34 följande:
    Tror det är väldigt ovanligt, i princip aldrig att dom har fel gällande pojke. En snopp kan man ju inte missa, medan man kan tro att det är en flicka men ut kommer en pojke. Alltså vanligare att dom säger tjej men ut kommer en pojk, inte tvärtom
    Det tror jag med.
Svar på tråden Pojke på ultraljud men flicka kom ut