Äter ni vuxna mellis?
som rubriken lyder, äter ni mellis och vad äter ni till mellis?
som rubriken lyder, äter ni mellis och vad äter ni till mellis?
Japp. Brukar ta en smörgås eller en frukt.
Ja. Frukt , yoghurt eller smörgås.
När jag jobbar tar jag oftast en frukt, antingen på förmiddagen eller på eftermiddagen eller bägge. Det varierar lite beroende på arbetsbelastning och på om jag kommit ihåg att ta med mig frukt.
Är jag ledig blir det sällan mellanmål eftersom mina dagar inte är lika strukturerade då. Undantaget är längre ledigheter ihop med barnen, då fixar jag oftast något även till mig när jag gör något till dem.
9 dagar av 10 gör jag det. För att jag vill sprida ut mitt intag och förebygga att det blir värsta blodsocker-dipen och att jag då blir hungrig och börjar äta annat. För mig är det en del av min rutin som är viktig.
På jobbet eller om jag själv får välja helt så tar jag gärna ett par ägg eller kvarg/yoghurt med nötter och bär. Men hemma och om vi är fler där majoriteten vill ha mjölk och smörgås eller fruktsallad så äter jag vad de äter eftersom det är enklast.
Mellis, vad är det för bebisspråk? Jag äter aldrig mellanmål. Jag äter lite frukost, middag och kvällsmat.
Använder inte ordet mellis och har aldrig gjort. Jag tar en eftermiddagsfika.
Kex med ost, en skål mandlar och russin, en skål glass, en appelsin, lite godis.... ibland allt samma eftermiddag....