• Lindflower

Roligt sätt berätta för blivande pappan

Igår plussade jag med vårt första gemensamma barn. Jag har tre barn sedan innan och detta blir hans första. Jag skulle vilja berätta på något roligt sätt, göra en stor grej av det. Helst inte så kostsamt men gärna påhittigt och roligt Skrattande
    Hur har ni berätta för pappan? Har ni några tips?

• Svar på tråden Roligt sätt berätta för blivande pappan
  • Söndag

Första gången var han med vid test. Andra gången testade jag väldigt tidig morgon smög upp i sovrummet å ruskade om honom och skrek något har hänt du måste titta Skrattande första kom genom ivf så var i hel chock att de gick På egen hand! 
    tredje testade jag ?för säkerhets skull? dagen innan hans födelsedag och fick plus! så slog in testet med lite annat smått och gott, gav han de kvällen innan, frågade om han inte kunde öppna de redan då då de innehåller saker jag inte vill att barnen ser. han var övertygad om att det var något heeeelt annat  
    tyvärr fick jag inte filma honom men kommer nog aldrig glömma den lyckan som strålade omkring honom! 

• MagganTop

Lägg en bulle i ugnen med en lapp ?gräddas i 37 grader fram till månad/år? Glad

• Februariblomma
    MagganTop skrev 2022-05-03 21:50:09 följande:

Lägg en bulle i ugnen med en lapp ?gräddas i 37 grader fram till månad/år? Glad

Jag gjorde typ så den här graviditeten.  Jag la en kanelbulle i ugnen och när sambon kom hem så sa jag att jag har nåt som inte du har. Och sen visade jag honom bullen. Det tog ett litet tag innan han förstod men han blev glad!
Svar på tråden Roligt sätt berätta för blivande pappan