• lillemmy

Clearblue med vecko indikator

Hej allihopa , i lördags fick jag 3+  (Vecka 5+0)på vecko indikatorn och idag 3 dagar senare fick jag 2-3 ???? betyder det garanterat missfall/utomkvedshavandeskap? ???? blir så så så ledsen jag var så  tacksam då ja fick 3+ åsså nu detta ????????

• Svar på tråden Clearblue med vecko indikator
  • nilje

Ingen på Familjeliv kan egentligen svara på din fråga. Du kan få så olika svar för det finns så många olika erfarenheter att man inte blir lugnare eller klokare. Visst KAN sjunkande graviditetstest betyda missfall, men det går absolut inte att konstatera eller veta. Det kan vara så enkelt som att ditt urin kanske inte var lika koncentrerat vid detta testtillfälle, eller så har ditt hcg blivit så högt att testet har svårt att ge rätt utslag (tror det kallas ?hook effect?). Jag förstår att du fortsätter testa, för man vill på något sätt få kontroll över något man inte kan ha någon kontroll över (Jag har flera missfall bakom mig och känner igen känslan av att fortsätta vilja ta nya gravtest). Men för ditt eget bästa, sluta testa när du har fått det högsta resultatet på det digitala testet. Det kommer inte att hjälpa dig om du fortsätter, du blir bara mer orolig och osäker. Jag håller alla mina tummar på att det går bra för dig. <3

• lillemmy

Tack för svar , ja har både ett missfall och ett utomkvedshavandeskap sedan tidigare så de är därför ja testar , fick idag 3+ med morgonurin igen så troligtvis var urinen igår utspädd nu är testen slut och nu blir det inga fler får komma på tidigt ultraljud imorgon för att se så de inte är ett till utomhavandeskap så jag håller tummar och tår HjärtaGråter

• nilje
    lillemmy skrev 2022-05-04 06:25:17 följande:

Tack för svar , ja har både ett missfall och ett utomkvedshavandeskap sedan tidigare så de är därför ja testar , fick idag 3+ med morgonurin igen så troligtvis var urinen igår utspädd nu är testen slut och nu blir det inga fler får komma på tidigt ultraljud imorgon för att se så de inte är ett till utomhavandeskap så jag håller tummar och tår  // HjärtaGråter

Jag förstår dig! Har också flera missfall och utomkvedshavandeskap bakom mig. Det är otroligt jobbigt. Hoppas att ditt vul går bra! Jag ska också göra ett på fredag för att undersöka just samma sak, så att det sitter på rätt plats. Håller också tummar och tår! <3
  • lillemmy
    nilje skrev 2022-05-04 09:17:14 följande:
    Jag förstår dig! Har också flera missfall och utomkvedshavandeskap bakom mig. Det är otroligt jobbigt. Hoppas att ditt vul går bra! Jag ska också göra ett på fredag för att undersöka just samma sak, så att det sitter på rätt plats. Håller också tummar och tår! <3

Hur gick det för dig På ultraljudet ?<3
  • nilje
    lillemmy skrev 2022-05-09 21:31:25 följande:

Hur gick det för dig På ultraljudet ?<3
    Det gick bra. Det satt på rätt plats och det fanns hjärtaktivitet. Äntligen. Hur gick det för dig? <3
  • lillemmy

Jag var bara i vecka 5+3 eller 5+4 så de va för tidigt att se några hjärtslag , däremot satt det iaf på rätt plats denna gång, ska på ultraljud imorgon så får de ifall de är några hjärtslag då , jag hoppas och ber , är i vecka 7+0 idag 

• nilje
    lillemmy skrev 2022-05-16 12:37:13 följande:

Jag var bara i vecka 5+3 eller 5+4 så de va för tidigt att se några hjärtslag , däremot satt det iaf på rätt plats denna gång, ska på ultraljud imorgon så får de ifall de är några hjärtslag då , jag hoppas och ber , är i vecka 7+0 idag 

Så skönt att det sitter på rätt plats! Jag håller mina tummar för att hjärtat slår imorgon. <3 
Svar på tråden Clearblue med vecko indikator