• Anonym (Nyfiken)

Hur lång tid tar det innan märken efter ringar försvinner?

Jag och min man ska skiljas och jag har nyss tagit av mig ringarna. Den ena har en strl mindre än den andra men ingen av dem har suttit så där tight, då hade jag inte kunnat få av mig dem för knogarna. Naturligtvis syns det fortfarande en "skugga" där de suttit men jag vill gärna att de ska försvinna så snart som möjligt egentligen. Jag är normalviktig och 40+, vet ju att huden kan förändras med åldern.

Hur lång tid tror ni det kommer att ta innan man ser någon verklig förändring? En månad, flera månader...? Fingret ser liksom nästan missbildat ut nu när jag tittar på det för att det är smalare också där ringarna suttit :(

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan märken efter ringar försvinner?
  • Anonym (ööö)

Flera månader tog det på mig. Möjligt att solbränna i sommar suddar ut det sista. 

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (ööö) skrev 2022-05-01 08:42:13 följande:

Flera månader tog det på mig. Möjligt att solbränna i sommar suddar ut det sista. 

Hur satt ringen/ringarna på dig, tight eller bara så där lagom? Hade du ring i flera år eller kortare?
  • Anonym (Ulrika)

Jag hade mina ringar i många år, och de satt inte supertight, utan var lätta att ta av och på. Det tog flera månader innan det "läkte". Jag köpte an ganska bred annan ring, med en design som inte såg ut som en förlovningsring, som jag hade på mig "bland folk", men inte på nätterna, osv. Jag kallar den för min "skilsmässoring".

• Guldnovan

Midjan på fingret verkar stanna för evigt så jag har en annan ring där nu. En dubbelt så bred men midjan från de andra är kvar. 

• Anonym (Nyfiken)

Ojoj, jag hoppas verkligen att den där "midjan" försvinner! Förvånad  Märkena är ju en sak, de försvinner väl någon dag oavsett, men jag vill gärna ha normaltjocka fingrar sen i framtiden.

Tack för att ni berättar iaf. Jag går igenom en mentalt utmattande skilsmässa och vill just nu bara känna mig "fri" och vill verkligen inte att det ska synas på mitt ringfinger heller helst. De har suttit ca 7 år så jag förstår ju att det inte går från en dag till en annan.

• Anonym (Nyfiken)
    exandthecity skrev 2022-05-01 22:19:19 följande:

Kanske finns skäl till att det är 6 mån prövotid 

Vad menar du...?
  • Anonym (....)

EXANDTHECITY: 6 månaders prövotid gäller om man har barn och har inget med vigselsringarna att göra... 

• Anonym (Nyfiken)

Goda nyheter, jag ser en liten skillnad på fingrets tjocklek, det verkar gå tillbaka lite grann :) Märkena är kvar, inte så konstigt efter flera år på samma plats.

• Anonym (ööö)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-05-01 08:45:23 följande:
    Hur satt ringen/ringarna på dig, tight eller bara så där lagom? Hade du ring i flera år eller kortare?
    Ring i många år, hade dem alltid på mig. Ringarna satt nog "lagom" :) 
    Hade både förlovningsring och vigselring så det var ett ganska brett märke.
  • Anonym (ööö)
    Anonym (....) skrev 2022-05-02 18:21:07 följande:

EXANDTHECITY: 6 månaders prövotid gäller om man har barn och har inget med vigselsringarna att göra... 

Haha, har du ingen humor? 
    Inlägget var ett solklart fall av att skoja lite - om att det tar så lång tid att få bort märken efter ringar Drömmer
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (ööö) skrev 2022-05-05 06:12:08 följande:
    Ring i många år, hade dem alltid på mig. Ringarna satt nog "lagom" :) 
    Hade både förlovningsring och vigselring så det var ett ganska brett märke.
    Ah, samma här :) Två ringar, från 2014 och framåt. Jag är i alla fall glad att se att huden håller på att "hämta sig" och återgå. På vissa verkar det sitta kvar hur länge som helst.
Svar på tråden Hur lång tid tar det innan märken efter ringar försvinner?