• Anonym (Anonym)

Skulle du dejta en tjej som

Skulle du kunna dejta en tjej som har håriga ben och hår under armhålorna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du dejta en tjej som
  • Anonym (Bläh)

Nej. Klart och tydligt nej. Skulle det komma fram under en dejt, skulle jag avsluta så fort jag kan på ett artigt sätt och tacka nej till fortsatta träffar. Det är maskulint och ger mig dåliga vibbar att personen inte sköter om sin hygien.

Hår under armarna är dessutom stinkbomber, hur mycket man än duschar och använder deo och hävdar att det inte alls luktar. Det gör det visst. Och det är inte feromoner, det luktar bara äckligt. Det gäller även killar för övrigt.

• Anonym (Pfft)

Haha jag rakar mig knappt och har inga problem med lukt eller hygien för det.

• Anonym (Laura)
    Anonym (Bisexuell tjej) skrev 2022-04-16 14:50:25 följande:

Nej. Det är upp till var och en om man vill raka sig eller inte men jag vill inte vara tillsammans med en kvinna som är hårig som en apa. Det är avtändande.

Apor har betydligt mer hår än så.
    De tjejer du dissar ska vara glada att slippa dig.
  • Anonym (Hjärnan)

Inga problem alls, 
    Armhålorna tror jag en del kan reagera över.
    Däremot rakade ben är jag helt övertygad om att män inte alls reagera på, jag får uppfattning om att kvinnor gör det för de annars skäms inför andra kvinnor eller för känslan som rakat innanför strumpor ger.t

• Anonym (Bisexuell tjej)
    Anonym (Laura) skrev 2022-04-16 15:18:05 följande:
    Apor har betydligt mer hår än så.
    De tjejer du dissar ska vara glada att slippa dig.
    Oj, du verkar ta väldigt illa upp av att jag inte finner det attraktivt med mycket hår. Varför? Inse att folk tycker olika och gå vidare med ditt liv. Din åsikt är inte bättre än någon annans.
  • Anonym (Man 53 år)

Tycker inte om tjejer och kvinnor som har håriga armhålor, ben och kön.
    Så det är bara så - tycker det är oattraktivt. Alltså inget för mig.

• Påskliljaa23
    Anonym (Bisexuell tjej) skrev 2022-04-16 15:51:28 följande:
    Oj, du verkar ta väldigt illa upp av att jag inte finner det attraktivt med mycket hår. Varför? Inse att folk tycker olika och gå vidare med ditt liv. Din åsikt är inte bättre än någon annans.
    Personen kan väll få kommentera din åsikt för det? Man behöver inte komma överens, men diskutera kan man göra ^^
  • Freddie K

Mig spelar det inte så stor roll faktiskt. Det finns mycket annat som det hänger på. Bra personlighet och gärna söt. Trevlig och snäll med humor. 

Man skulle ju kunna fråga det motsatta, om tjejen tycker det är trevligt om man är rakad eller inte?

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Acubens

Berör mig inte det minsta om kvinnan rakar sig eller inte. 
    Oväsentlig detalj i ett förhållande.

• Anonym (Bisexuell tjej)
    Påskliljaa23 skrev 2022-04-16 16:16:36 följande:
    Personen kan väll få kommentera din åsikt för det? Man behöver inte komma överens, men diskutera kan man göra ^^
    Ja men vad finns det att diskutera? Vi tycker olika, punkt slut.
  • Påskliljaa23
    Anonym (Bisexuell tjej) skrev 2022-04-16 19:21:42 följande:
    Ja men vad finns det att diskutera? Vi tycker olika, punkt slut.
    Tydligen tyckte hen att det var något att diskutera. Behöver inte bli bitter för det :p
  • Anonym (Ja (men ändå ogillat det))

Hade jag kunnat göra. Det är inget jag föredrar, men skulle jag välja bort kvinnor för olika ej superallvarliga brister så blir det nog inget liggande.

Får inte vara så kräsen av sig. 

• Tompa2022

Själv skulle jag idag finna det väldigt, väldigt oattraktivt. Det skulle trigga helt fel signaler hos mig.

Däremot minns jag när jag var typ 13 och hade en, som jag tyckte supersnygg tjej i klassen, Helena, som alla killar var så där vimsigt pubertilförälskade i. Hon kom in en dag med en ärmlös top och jag upptäckte att hon hade lite hår under armarna, alltså ingen buske eller så, bara lite mörk hårväxt. Jag tyckte att det var helt galet sexigt och jag spanade in henne hela dagen för att försöka få se mer. Go figure.

• EnAnonumius
    Och du verkar ju inte fatta att det inte var att du ogillade håriga tjejer som var problemet.

Det var din omogna kommentar "hårig som en apa", som var nog det som du fick anmärkning på.

Fint, självklart får du ogilla håriga tjejer.
    Fast måste du bete dig som en tjurig omogen tonåring när du kommentera det hela för den saken skull?
    Behöver man bete sig som en omogen tjurig tonåring i kommentaren för den saken skull, om man ogillar något?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tukt

Alltid svårt att ställa sig till något då det formuleras som en deal-breaker.  För mig är det oftast mer hur än vad. Om man vill något mer, eller inte vill något mer efter en dejt så bygger ju det i regel på ett flertal faktorer som samverkar.

• Anonym (Kaffedraken)

Håriga ben, nja... däremot så var jag kär i en kvinna på jobbet och jag såg en gång att hon hade tofsar i armhålorna.
    Jag blev kåt.

• Anonym (Laura)
    Nej, jag tar inte illa upp.
    Dock ser jag skillnad på hår under armarna och håriga ben, och på en apa.

Vet du ens hur apors behåring ser ut? Ska jag bifoga en bild eller vill du googla?
  • Anonym (Laura)
    EnAnonumius skrev 2022-04-18 09:57:47 följande:
    Och du verkar ju inte fatta att det inte var att du ogillade håriga tjejer som var problemet.

Det var din omogna kommentar "hårig som en apa", som var nog det som du fick anmärkning på.

Fint, självklart får du ogilla håriga tjejer.
    Fast måste du bete dig som en tjurig omogen tonåring när du kommentera det hela för den saken skull?
    Behöver man bete sig som en omogen tjurig tonåring i kommentaren för den saken skull, om man ogillar något?
    Precis, rätt uppfattat! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Skulle du dejta en tjej som