• sossok

HJÄLP! Födelsedagspresent till dejt idag!

Jag dejtade en kille i 1-2 månader vid årsskiftet. Vi kom bra överens och trivdes med varandra men det var inte rätt tajming för mig. Jag var inte närvarande, tillgänglig eller redo för något nytt och stötte bort honom. Han kände av det och bröt relationen. I efterhand har jag ångrat att jag inte gjorde saker annorlunda för jag tyckte verkligen om honom och jag har tänkt på honom mycket sedan dess. 

Idag hörde han av sig och vill ge det ett till försök för att han inte kunnat sluta tänka på mig. Vi ska ses ikväll och jag är jätteglad för detta!

Jag kommer ihåg från sist att han fyller år i veckan (inte idag) och jag funderar på att ge en liten "present" eller komma med något. Eftersom vi inte träffats på flera månader, och inte hann komma till någon seriös plats sist, så får det inte vara för mycket. Men något enkelt och en present som blir en kombination av födelsedags/påsk/gå-bort-present samt visa uppskattning över att han hört av sig och vill träffa mig igen. 

Hade jag känt honom bättre hade jag gärna gett en bok men det känns för mycket av present och för personlig samt att jag inte vet vad exakt han gillar att läsa, mer att han gillar att läsa rent generellt. 

Jag vet att han uppskattar vad som helst men jag vet inte vad jag ska komma med. Eller om det är en bra ide överhuvudtaget? HJÄLP! TIPS? 

• Svar på tråden HJÄLP! Födelsedagspresent till dejt idag!
  • Anonym (P)

Jag hade nog köpt ett litet påskägg med lite smågodis i. 

• Anonym (Dejten?)
    Anonym (P) skrev 2022-04-15 11:01:27 följande:

Hade jag fått det så hade det blivit besvärligt, jag äter inte godis!
    Ska på dejt idag och texten stämmer på mig och min dejt. Kan ju vara en tillfällighet förstås.
  • sossok
    Anonym (P) skrev 2022-04-15 11:01:27 följande:

Anonym (Dejten?) skrev 2022-04-15 11:08:29 följande:
    Ska på dejt idag och texten stämmer på mig och min dejt. Kan ju vara en tillfällighet förstås.

Vet att han är mycket för söta saker överlag och äter godis ibland, du är nog inte min dejt då. som tur är! Men påskägg känns jag vet inte lite småbarnsligt. Vi är 25-30 och han är rätt mogen och lillgammal, kanske jag ska baka något istället? 

• Anonym (A)
    sossok skrev 2022-04-15 11:44:57 följande:
    Anonym (Dejten?) skrev 2022-04-15 11:08:29 följande:

Vet att han är mycket för söta saker överlag och äter godis ibland, du är nog inte min dejt då. som tur är! Men påskägg känns jag vet inte lite småbarnsligt. Vi är 25-30 och han är rätt mogen och lillgammal, kanske jag ska baka något istället? 

Tycker påskägg är superbra tips, nu när det är påsk. Finns lite snyggare varianter man kan köpa. Och även vuxna gilla godis. Handla i en finare konfektyraffär, så ska du se att det blir både vuxet och lyxigt. 
  • Gameofthrones

Påskägg kan vara för vuxna köp ett dyrare påskägg, alternativt korg med godsaker i kex, choklad, kaffe, te, godis, om han dricker ansvarsfullt kan man köpa nått fint på bolaget öppet imorgon. 

• Tow2Mater

Som ovan sagt, ett lyxigare påskägg som födelsedags/påsk/gå-bort-present.
    Men skippa det där om att 'visa uppskattning över att han hört av sig och vill träffa dig igen' - det låter bara desperat och forminskande av dig själv.

• Anonym (Nej)

Han ska inte ha ett dugg mer än att du säger grattis när ni ses. Ni känner knappt varandra, har dejtat ett par månader men inte haft kontakt på ett tag. Inga presenter ts! Överinvestera inte i en kille som du nyss träffat.

Svar på tråden HJÄLP! Födelsedagspresent till dejt idag!