• BadAnarchist

Lady Gaga konsert gravid

Lady gaga kommer ju till Sverige i juli (I KNOW OMFG!!!!!!!!) och hon är ju min absoluta favorit artist. Växte upp med hennes musik och är verkligen ett riktigt die hard fan. Kan alla låtar(På riktigt alla låtar)och  pratar om hur amazing hon är som artist heeeelllaaaa tiden så att folk blir trötta i huvudet, ja ni förstår, jag tar detta på stort allvar och har ett nästintill sjukligt förhållande till hennes musik haha. Jag själv är musiker och konstnär och uppskattar bra artister och för mig är hon ett helt paket med talang. Hon är en riktigt bra konstnär skulle jag säga, inte bara pop artist och jag lirar hennes låtar non stop på piano och tröttnar aldrig. Min kompis som också har ett sjukligt förhållande till hennes musik som också är ett die hard fan har köpt biljetter till båda oss två. Jag insåg att jag kommer vara typ 4(eller 5 orkar inte räkna just nu) månader gravid när hon spelar!!!!! Ljud och så tror jag inte är ett problem från vad jag har läst mig till och så, men bullret kanske när det är en sådan stor konsert??? Det är ju en lady gaga konsert så tänker mig att jag inte vill riskera att bli nertrampad eller så. Hade det varit någon mindre konsert hade jag nog inte varit så orolig, men är en lady gaga konsert på friends arena så det kommer ju vara helt jävla vilt! Vad anser ni om detta?

• Svar på tråden Lady Gaga konsert gravid
  • Anonym (Mamma till 5 mormor till 3 (4))

Har ni stå biljetter ? Min dotter var gravid när Kent hade sin sista turné och hon och hennes sambo bokade sittplatser just pga den anledningen.  Men har ni ståplats så skulle jag avstå eller försöka byta till sittplatser. 

• Anonym (Hanna)

Du verkar vara väldigt ung,  såklart du vill gå på konsert.
    Jag tycker att du ska fråga din barnmorska.  Ingen här på familjeliv kan ge ett säkert svar. 

• Anonym (Maria)

Det går säkert bra. Barnets hörsel börjar utvecklas vecka 24. Vilken vecka är du i vid konserten?
    Sedan är inte en enstaka händelse med högt ljud särskilt farligt även om jag skulle undvika en konsert mot slutet av en grav. Upprepat störande buller är inte så bra över tid. Men det är ju inte bra för någon. Sittplats som andra nämner är väl en bra idé. 

• BadAnarchist
    Anonym (Hanna) skrev 2022-04-14 01:17:22 följande:

Du verkar vara väldigt ung,  såklart du vill gå på konsert.
    Jag tycker att du ska fråga din barnmorska.  Ingen här på familjeliv kan ge ett säkert svar. 

20, fyller 21 i år så ung är jag nog. 

Har första tid hos barnmorska nästa vecka så tänkte fråga henne om det då
  • BadAnarchist
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-14 06:50:43 följande:

Det går säkert bra. Barnets hörsel börjar utvecklas vecka 24. Vilken vecka är du i vid konserten?
    Sedan är inte en enstaka händelse med högt ljud särskilt farligt även om jag skulle undvika en konsert mot slutet av en grav. Upprepat störande buller är inte så bra över tid. Men det är ju inte bra för någon. Sittplats som andra nämner är väl en bra idé. 

ljud verkar inte vara ett problem och inte buller heller när det är en engångs grej, men ska prata med barnmorska om det. 

Det jag blir mest att tänka är trängsel och mycket människor, vilka risker det ev skulle innebära. Folk kommer ju gå loss liksom och troligtvis vara fulla.
  • Anonym (Hanna)

Med ung syftade jag alltså på att du skrev att du växte upp med hennes musik.   Själv växte man upp med Madonna typ :) 
    Bra att fråga din barnmorska! 

• Anonym (N)

Jag har varit gravid på en konsert. Jag var rädd hela tiden för folk var så nära och då stod vi där det var mindre folk. Men fulla människor bryr sig inte och det var en kille som slängde sig på mig. Han blev fort bortknuffad av min sambo och killkompis så vi blev nästan utslängda, sen såg de jag var gravid och vi fick stanna. Men du ska nog fundera riktigt noga om det är värt det. Om det finns sittplatser hade jag valt det alternativet. Annars absolut hålla mig så långt bak som möjligt. 

• Anonym (Anna)

Gör det inte! Jag var på en Bruce Springsteen konsert i 5 mån och ångrade mig förfärligt pga det extrema ljudet som gick genom hela kroppen. 

kag teor du kommer att ångra dig

Svar på tråden Lady Gaga konsert gravid