Lämna?
Träffade en kille förra året och blev oplanerat gravid med honom trots skydd i slutet av året. Vi bestämde oss då för abort då vi båda har barn sedan tidigare och inte visste vad vi riktigt ville med varandra. Efter aborten kom vi varandra nämre och båda ångrade aborten. Han är en man med starka principer och jag accepterade dem. Vi började försöka för att få ett barn tillsammans och medans försöken så fick han ännu starkare principer. Det visade sig att jag är gravid och jag har sagt åt honom att hans principer inte fungerar för mig. Man måste kompromissa och det gör inte han. Dem nya principerna är ju väldigt sjuka vissa av dem och följer jag inte dem vill han inte ha barnet utan då får det bli abort. Så trots planerad graviditet och trots löften efter förra aborten att det inte skulle hända igen då jag inte mådde bra så står jag här igen. Han tycker dock vi ska fortsätta vara tillsammans efter aborten och leva ett bra liv men utan barn då. Och då är inte hans principer lika hårda för då är inte ett barn involverat.