• Vilsentjej20

Lämna?

Träffade en kille förra året och blev oplanerat gravid med honom trots skydd i slutet av året. Vi bestämde oss då för abort då vi båda har barn sedan tidigare och inte visste vad vi riktigt ville med varandra. Efter aborten kom vi varandra nämre och båda ångrade aborten. Han är en man med starka principer och jag accepterade dem. Vi började försöka för att få ett barn tillsammans och medans försöken så fick han ännu starkare principer. Det visade sig att jag är gravid och jag har sagt åt honom att hans principer inte fungerar för mig. Man måste kompromissa och det gör inte han. Dem nya principerna är ju väldigt sjuka vissa av dem och följer jag inte dem vill han inte ha barnet utan då får det bli abort. Så trots planerad graviditet och trots löften efter förra aborten att det inte skulle hända igen då jag inte mådde bra så står jag här igen. Han tycker dock vi ska fortsätta vara tillsammans efter aborten och leva ett bra liv men utan barn då. Och då är inte hans principer lika hårda för då är inte ett barn involverat. 

• Svar på tråden Lämna?
  • Mortiscia80

Det känns extremt tydligt att du måste lämna honom. En man med extrema principer där han vägrar kompromissa går inte att vara tillsammans med alls, och han försöker dessutom bestämma över din kropp där han ska kunna tvinga dig till abort om du inte följer hans regler (vilka det nu är.

Gör abort och lämna honom, och tacka dig själv om några månader när du inser vad du haft turen att slippa.

• hjihhih

Hans beteende verkar inte riktigt friskt. Akta dig, den där snubben kan bli ett stort problem för dig. Hur du ska göra med barnet kan jag inte råda dig kring, det måste bli ditt beslut och enbart ditt. Inte hans, för det är inte hans kropp. 

• Mimosa86

Oj... jag brukar inte uppmana till abort.. men det låter som du träffar en ganska farlig man som du bör springa ifrån snarast och kapa kontakterna med. Jag hade aldrig vågat skaffa barn med en sådan människa... 

• Pez

Han kan och kommer nog bli riktigt farlig. Jag har levt med en man med starka principer och det eskalerade rätt snabbt till psykisk och fysiskt våld. De där manipulativa killarna vill man hålla sig borta från. 

• Zakopane

vad är det för principer?

har han diagnos typ asperger eller är hans personlighet dominant?

hur yttrar sig dessa principer i hans nuvarande föräldraskap?

• Emma1b

Lämna honom! Och tyvärr skulle jag nog rekommendera abort. Jag har 2 barn med ett ex som verkar ha en hel del likheter med din kille, och det är ett lkonstant krig. Trots att det nu gått 10 år...

• trollhona
    Vilsentjej20 skrev 2022-04-09 09:51:38 följande:
    Lämna?

Träffade en kille förra året och blev oplanerat gravid med honom trots skydd i slutet av året. Vi bestämde oss då för abort då vi båda har barn sedan tidigare och inte visste vad vi riktigt ville med varandra. Efter aborten kom vi varandra nämre och båda ångrade aborten. Han är en man med starka principer och jag accepterade dem. Vi började försöka för att få ett barn tillsammans och medans försöken så fick han ännu starkare principer. Det visade sig att jag är gravid och jag har sagt åt honom att hans principer inte fungerar för mig. Man måste kompromissa och det gör inte han. Dem nya principerna är ju väldigt sjuka vissa av dem och följer jag inte dem vill han inte ha barnet utan då får det bli abort. Så trots planerad graviditet och trots löften efter förra aborten att det inte skulle hända igen då jag inte mådde bra så står jag här igen. Han tycker dock vi ska fortsätta vara tillsammans efter aborten och leva ett bra liv men utan barn då. Och då är inte hans principer lika hårda för då är inte ett barn involverat. 

Lämna direkt. Om han reglerar dig nu med sina "principer" föreställ dig då att vara fast i 18år med honom för att ni har barn ihop. Hur kommer hans  "principer" yttra sig för barnet, hur kommer barnet reagera på när pappa kräver att mamma följer hans "principer"...vad gör han mot mamma om hon inte lyder...?

Du verkar redan veta vad som är bäst för dg annars hade du inte ställt frågan såhär. Lämna. Snarast möjligt.
Svar på tråden Lämna?