• BadAnarchist

Gravid eller inte?

Jag säger att det är ett sträck, min kille säger att nej det är det inte. Jag säger att om några dagar så kommer han se otroligt dum ut när sträcket kommer att vara starkare och det visar ett tydligt positivt! Han sa "Inte ens internet skulle hålla med dig" då sa jag "Ja då frågar väll jag dem på familjeliv då!"

Så nu är vi här och vi har bestämt att han också ska ta ett graviditetstest så att han kan jämföra dem två så han kan se att ett negativt test inte ser ut som bilden jag lägger upp här. Han påstår att sträcket är så svagt att det inte är positivt utan snarare handlar om att det ska vara ett sträck där och att det råkat blivit färgat. Jag säger att det handlar om HCG nivåerna och att jag tog ett test lite för tidigt, därav det svaga sträcket. 

Jag tog 2 test igår och det var samma sak där med sträcket, nu är det en aning starkare idag när jag kollar på bilderna. Så det är inte bara ett test utan 3 totala har visat samma sak, så fel på testet är det inte! Jag har använt samma test i 4 månader och dem har INTE sett ut såhär när det varit negativt!

Så nu till era åsikter! Jag ska ta ett test om några dagar och till och se om det blivit starkare, sedan ev köpa ett test där det står "Gravid" om det är positivt. . Jag har missat min mens med 2 dagar, men den är en aning oregelbunden så vet inte exakt när jag skulle haft ägglossning. Syns lite sämre på bilden, tydligare irl min kamera är inte så bra, men det är svagt färgat

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • tugidaq

Jag ser 2 streck  :) 
    Mitt test 5 dagar innan beräknad mens såg ut sådär, han fyllde precis 2 år ;) 
    Va samma med mellanbarnet. Svagt streck strax innan beräknad mens. 

Grattis! 

• Jag är bara jag

Du kan ju inte veta att du missat mensen med 2 dagar när du inte vet när du hade äl. Det kanske återstår 2 dagar tom. Hur eller hur... Jag ser inget streck på ditt test. Det behöver ju dock inte betyda att du inte är gravid. Vänta med nästa test minst 2 dagar- då ska nämligen hcg dubblas ifall man är gravid.

• fjanten

Jag ser ett streck ja, och är det graviditetskollens test (ser ut som det) så hade jag definitivt litat på det

• fjanten

Ser t.o.m. på väldigt låg ljusstyrka på telefonen, ännu tydligare när jag drar upp.

• fjanten

...och ursäkta spam, men ni kan bara doppa ett test i vatten för att jämföra med ett negativt

• svansmamman

Jag ser absolut två streck, däremot borde strecket vara starkare om du testat på BIM+2. Antingen hade du ÄL tidigare än du trott eller också är det en kemisk graviditet, missfall eller dylikt. 

• BadAnarchist
    fjanten skrev 2022-04-04 14:17:20 följande:

...och ursäkta spam, men ni kan bara doppa ett test i vatten för att jämföra med ett negativt

Juste det kan man ju göra haha
  • BadAnarchist
    svansmamman skrev 2022-04-04 14:21:14 följande:

Jag ser absolut två streck, däremot borde strecket vara starkare om du testat på BIM+2. Antingen hade du ÄL tidigare än du trott eller också är det en kemisk graviditet, missfall eller dylikt. 

Min mens är som sagt väldigt oregelbunden så är svårt att säga exakt när ägglossning har varit och ibland kan HCG nivån gå upp saktare för vissa kvinnor. Visade neg förra månaden och 2 dagar senare kom mensen, så missfall kan det inte vara.
  • BadAnarchist
    Jag är bara jag skrev 2022-04-04 14:06:32 följande:

Du kan ju inte veta att du missat mensen med 2 dagar när du inte vet när du hade äl. Det kanske återstår 2 dagar tom. Hur eller hur... Jag ser inget streck på ditt test. Det behöver ju dock inte betyda att du inte är gravid. Vänta med nästa test minst 2 dagar- då ska nämligen hcg dubblas ifall man är gravid.

Har app på telefonen och den säger två dagar, men den har fel ibland. Så därför jag skrev 2 dagar. 
  • Jag är bara jag
    BadAnarchist skrev 2022-04-04 14:51:03 följande:
    Har app på telefonen och den säger två dagar, men den har fel ibland. Så därför jag skrev 2 dagar. 
    En app har alltid fel om man har oregelbunden mens. 
  • BadAnarchist
    Jag är bara jag skrev 2022-04-04 15:17:57 följande:
    En app har alltid fel om man har oregelbunden mens. 
    Sant
  • BadAnarchist
    Jag är bara jag skrev 2022-04-04 14:06:32 följande:

Jodå, gravid är jag. Tog test idag orkade inte vänta har dessutom massa test som ligger hemma och det visade ett tydligt, fortfarande svagare, men det var tydligt två sträck. 
  • fjanten
    BadAnarchist skrev 2022-04-05 15:12:15 följande:
    Jodå, gravid är jag. Tog test idag orkade inte vänta har dessutom massa test som ligger hemma och det visade ett tydligt, fortfarande svagare, men det var tydligt två sträck. 
    Ta ett digitalt?
  • nathalie85
    BadAnarchist skrev 2022-04-05 15:12:15 följande:
    Du kan väl visa bild?
  • BadAnarchist

Ngn hade frågat om bild, här var senaste testet jag tog, garanterat gravid!! Så nu är min kille skyldig mig chockad!!!!!
Svar på tråden Gravid eller inte?