• Anonym (anonym)

DÖM MIG INTE SNÄLLA

ok vi börjar från början. jag var 17 år gammal träffade mitt livs kärlek som behandla mig som en prinssesa och fan va bra vi hade. Han hade massor med privata huvudvärk och skulle flytta utomlands för plugga också. så han gjorde slut med mig? 

Två år gick och jag gifte mig med en kille från en annan stad 6 timmar bort, flyttade dit och fick två barn. Han behandlar mig skit, han hotar mig, skriker på mig, får inget kärlen, inget respekt INGENTING !!!!! jag vill lämna honom men känner att jag inte vågar pga ekonomiska skäl men även för mina barns skull

Jag har kontakt med mitt ex en gång i året och pratar lite så som vänner bara. MEN FAN jag älskar han så mycket mår så bra av honom. jag vill vänta på honom, kan vänta på honom 10 år också. han har aldrig nämnt mina barn eller min man. jag tror inte att han vill ha någon med barn. Men jag känner att jag kan vänta hela mitt liv på honom tills den dagen han säger till mig ?låt oss bli tillsammans. ? 

jag vill inte förstöra mina barns liv för en kille som kanske inte ens vill ha mig. jag vill att han offrar något jag vill att han flyttar hit, jag vill att han gör något som bara ger mig bevis att han kanske vill ha mig så som jag vill. han har aldrig nämnt något bara att han mår bra av prata med mig

• Svar på tråden DÖM MIG INTE SNÄLLA
  • Anonym (M)

Du har små barn. De är viktigare än något annat nu. 

Jag reagerar mer på att du inte kan separera från din man av rädsla för barnen. Vad tror du kommer hända? Det är där du borde börja fokusera.

• Anonym (Lilia)

Avsluta ditt nuvarande förhållande innan du börjar fundera över något nytt, annars riskerar du bara ännu mer trassel. Att en kille behandlar dig som en prinsessa är för övrigt en stor röd flagga. Väldigt många misshandelsförhållanden börjar på det viset.

• Ullistrump

Du verkar ha extremt dåligt omdöme, tänk att förstöra sitt liv så tidigt i livet! Jag menar vad är nästa sak? ska du betala in pengar till en nigerisk prins? haha!

• Ocdmänniska

Du borde tänka på att separera från din nuvarande man, han behandlar dig som skit och det ekonomiska har en tilldens till att fixa sig, finns bidrag du kan få om du inte har råd. Vill du verkligen att dina barns ska behöva leva sådär? Dom kommer må mycket bättre om ni går skillnad vägar tro mig.

Och om ditt ex, känns det som en fantasi, enligt mig allefal. Det var han du sist hade bra med därför känns det så otroligt starkt nu. Skulle inte ha fokuserat på han i ärlighetensnamn utan fokusera på dig själv och göra ett bra liv för dig och dina barn 

• Anonym (anonym)

Ni har rätt alla jag borde fokusera på mig själv. men jag är rädd för ensamheten och min man bara idag hota han mig kasta sönder telefonen, skrämde mig. Jag vill inte seperera för att vill inte träffa mina barn varannan vecka liksom.

• AndreaBD
    Anonym (anonym) skrev 2022-04-02 11:40:39 följande:

Ni har rätt alla jag borde fokusera på mig själv. men jag är rädd för ensamheten och min man bara idag hota han mig kasta sönder telefonen, skrämde mig. Jag vill inte seperera för att vill inte träffa mina barn varannan vecka liksom.

Man vänjer sig till att ha dem varannan vecka. Och det är inte ens säkert att pappan klarar av att ha de varannan vecka om han är en sån skitstövel. Och även om du har dem varannan vecka, så är de inte ur världen. Om man inte bor för långt ifrån varandra, så brukar det ju lätt kunna bli så att man träffar på dem ändå, eller att de tittar förbi. Eller att de ringer, eller sms:ar, eller chattar (vet inte hur gamla de är, men det där kommer ganska snart). 

Du bör separera eftersom din man behandlar dig så illa. Det går att ordna, det löser sig. Det är jobbigt att ta hand om alla detaljer, men det är inte så farligt ändå. Och om du är rädd för att vara ensam: Du tänker lite fel där - du slipper dålig sällskap, en man som behandlar dig illa. Du kan hitta nya vänner, då är man inte ensam heller. Man måste inte alltid ha en partner, det kan vara väldigt bra att ha lite tid för sig själv så att man kommer fram till vad man själv vill. Annars är risken väldigt stor att du hamnar i nästa dåliga relation. 
  • Josse113

Du känner att du inte vill/vågar lämna honom nu, men det kan förändras. Försök ta saker i små steg, för så som du har det nu vill du inte ha det. Inte dina barn heller. Se till att få en samtalskontakt, så du kan prata med någon och få nya perspektiv. Jag befinner mig i en liknande situation, men har gjort slut och har inga barn. Det är tillräckligt svårt ändå och jag får kämpa varje dag. När jag träffade min nuvarande (numera ex) hoppade jag från en relation till en annan. Det blev inte heller bra, men det är lätt att dras till det man saknar.  Därför kan det vara bra att leva själv ett tag. Du fixar det här, det vet jag, bara du börjar ta små steg åt rätt håll!

Svar på tråden DÖM MIG INTE SNÄLLA