• CriisseObst

Ni som plussat sent? Se hit!

Jag har sedan lite drygt 3 veckor mått annorlunda och då jag varit gravid tidigare är jag 99% säker på att jag är det nu. problemet är att testerna CB, vanliga, tidiga och digitala, visar negativt. Däremot visar babyplan, RFSU testa ofta och gravidetslagret ett svagt +. Enligt min uträkning är jag (om jag nu är gravid) i v6. Mensen är 11 dagar sen, brösten ömmar, molvärk, bitvis illamående som kommer och går samt trötthet.

Så till min fråga, är det någon här som fått massa negativa tester för att senare från v6 och uppåt, fått plus? Jag är så frustrerad Obestämd

• Svar på tråden Ni som plussat sent? Se hit!
  • Jag är bara jag

V.6 är hcg skyhögt och ger garanterat plus på test. Jag skulle tro att du hade betydligt senare äl än du tror. Ta ett test om en vecka igen. Helst digitalt så du slipper tyda streck. Visar det inte gravid är du inte gravid. 

• CriisseObst
    Jag är bara jag skrev 2022-03-28 22:27:59 följande:

V.6 är hcg skyhögt och ger garanterat plus på test. Jag skulle tro att du hade betydligt senare äl än du tror. Ta ett test om en vecka igen. Helst digitalt så du slipper tyda streck. Visar det inte gravid är du inte gravid. 

Jag pratade med bm och de sa att de är väldigt ovanligt men att det förekommer att man plussar sent. Finns ju de som inte ens vetat att de varit gravida fören de ska föda. Min mens kommer alltid som den ska, alltid gjort. 
  • Jag är bara jag

Det finns ett extremt fåtal kvinnor som inte får hcg i urinen så dom plussar aldrig. Resten plussar som senast v.5. De som påstår sig plussat sent har helt enkelt haft sen äl. Kvinnor som inte vetat att de är gravida förrän sent eller inte förrän de ska föda har levt i nån form av förnekelse. Sett tv-program om det och kvinnorna själva erkänner ju i efterhand att de faktiskt hade symptom på att de var gravida. Haft en bekant också som fick reda på det i 5:e månaden. 

Svar på tråden Ni som plussat sent? Se hit!