Digitala tester
Är de någon som vet hur ett digitalt test är uppbyggd? Är det en vanlig test sticka i ? Jag tog isär mitt test som ändå visade fel meddelande. Och där i låg en sticka med ett starkt streck och ett svagt???
Är de någon som vet hur ett digitalt test är uppbyggd? Är det en vanlig test sticka i ? Jag tog isär mitt test som ändå visade fel meddelande. Och där i låg en sticka med ett starkt streck och ett svagt???
Ja de digitala funkar krasst likadant som som de icke-digitala, dvs de mäter koncentrationen HCG, testremsan ger utslag och detta ?översätts? till displayen. Dock bör nämnas att iallafall cbs digitala test alltid ger streck, även om testet är negativt. Så bara för att du ser streck när du plockat isär testet betyder inte det att det gett utslag för HCG och att du därmed är gravid. Bifogar en bild på ett isärplockat cb-test som visat negativt. Det syns kanske inte så tydligt när bilden laddas upp här, men det är ett svagt streck både bredvid det som är starkare samt på den undre remsan.
Tack för svar!! Då kan jag släppa de! Har hormonspiral sen början på 2021 och nu första gången konstig liten blödning förra månaden sen inge mer förutom menssmärtor och skulle nu fått mensen igen för 4 dagar sen utan något än sålänge. Bara smärtor. Vet att man kan bli av med mensen helt men haft regelbunden hela tiden så nu vill man bara utesluta lätta saker inför ett ev gyn besök :)