-
asså hade ägglossning den 17&18/3 enligt dessa test alltså smiley., och den 19/3 så hade jag bara cirkel alltså negativt.Nu idag jag vill bara ta ett för att se om de fortfarande bara är en cirkel eller för att vissa har fått smiley senare en gång till.Och det var en smiley med stegring när jag tar ut testet med?Nu har jag mer flytningar men inte ägglossnings flytningar utan mer o tjockare o vita, men mycket iallafall mer än häromdagen.Hur kommer detta sig??????????????? betyder de att man har ägglossning IGEEEN? Efter så kort tidSnälla ni som varit med om detta betyder de ägglossning eller reagera detta test redan på att ägget fäst efter ägglossningen den 17&18/3??
-
Svar på tråden Ägglossning två gånger under kort tid? Kan de stämma
-
Nej det betyder troligtvis att du inte alls hade ägglossning tidigare. Ett positivt ägglossningstest är ingen garanti för att man faktiskt får ägglossning utan det visar bara att kroppen har börjat göra sig redo och startat processen att snart släppa ett ägg. Ägglossningen kan dock misslyckas/avbrytas och då gör kroppen ofta ett nytt försök att ägglossa några dagar senare. Därav kan man få positivt på ägglossningstest flera gånger samma cykel.
-
hej.Anonym (J) skrev 2022-03-22 17:42:56 följande:
Nej det betyder troligtvis att du inte alls hade ägglossning tidigare. Ett positivt ägglossningstest är ingen garanti för att man faktiskt får ägglossning utan det visar bara att kroppen har börjat göra sig redo och startat processen att snart släppa ett ägg. Ägglossningen kan dock misslyckas/avbrytas och då gör kroppen ofta ett nytt försök att ägglossa några dagar senare. Därav kan man få positivt på ägglossningstest flera gånger samma cykel.
Mjo kan ju stämma absolut de du säger, läste lite själv om de faktiskt ???????? -
Att ägglossa två gånger på en cykel går inte. Utan jag tro på det som J skrev att du inte har ägglossning alls när du fick smiley första gången. Din kropp försökte då igen att få igenom en ägglossning någon dag efter.
Vad gäller flytningarna så kan även tjocka och vita flytningar ägglossnings sekret. Det är inte bara när det ser ut som äggvita som det är ägglossnings sekret utan konsistensen och färgen beror på hur mycket vatten det är i sekretet. En bra tumregel vad gäller det är att om det går att plocka upp från trosan/pappret och inte försvinner när man gnuggar det mellan fingrarna så är det ägglossnings sekret. Annars så är det bara vanliga flytningar.