Sex efter missfall/abort
Hej,
Jag fick ett uteblivet missfall bekräftat för drygt en månad sedan. Det var tufft som bara den de första 2 v, sedan har det känts mycket bättre, t.om. i måndags när vi hade sex för första ggn efter missfallet. Ångesten sköljde verkligen över mig efteråt och jag började storgråta.
Tanken av att det inte blir någon bebis i sommar har jag accepterat och det är inte det som tynger mig, snarare själva processen. Natten då blödningen drog igång förlorade jag rätt mycket blod, svimmade i badrummet och fick en hjärnskakning följt av ett krampanfall. Fick åka ambulans till akuten där de tog diverse prover, röntgade huvudet och gjorde ett UL som bekräftade MA. Då graviditeten var kvar behövde jag dock komma tillbaka några dagar senare för medicinsk abort, vilket var ännu tuffare. Trots åtta cytotec behövde en läkaren upprepade ggr försöka dra ut graviditetsresterna med något form av verktyg, och den känslan sitter fortfarande kvar i mig. Det gjorde inte särskilt ont men det kom mycket blod var extremt obehagligt.
Vore uppskattat