• Cornflakes123

Ständiga mellanblödningar - bli gravid?

Jag och min man har bestämt oss för att börja försöka, MEN jag har sedan ett par år tillbaka i samband med att jag slutade på p-piller haft nästan konstanta mellanblödningar.. Ett gynekologbesök är inbokat och förhoppningvis kan de skicka vidare till RMC, men under den långa väntetiden undrar jag om det är någon annan som upplevt liknande problem, vad det i sånna fall berott på? Och om ni trots detta kunnat bli gravida, med eller utan hjälp? Har försökt att googla men hittar inga vettiga svar och blir snart helt galen! Min dröm har alltid varit att bli mamma och jag är såååå rädd för att inte kunna bli gravid!!

• Svar på tråden Ständiga mellanblödningar - bli gravid?
  • Anonym (Anonym8)

Jag är i exakt samma sits! Ständiga mellanblödningar och är nu så rädd att inte kunna bli gravid, för hur kan jag ha ägglossning när man ständigt blöder. 

Jag fick provera utskrivet för att stabilisera cykeln, man får testa att äta det och samtidigt försöka. Men kommer vara så nojjig att medicinen kommer påverka negativt och att väntan kommer bli ännu längre :( 

Jag försöker också hitta vettiga svar gällande mellanblödningarna, till och med frågat gyn som inte gav några direkta svar heller.. 

• Semlan3

Fick också mellanblödningar efter att vi fått vårat andra barn och jag haft kopparspiral. Fick proverna utskrivet och hann ta en månad innan jag av misstag blev gravid. Fick tyvärr avbryta den graviditeten pga avvikelser på fostret. Men efter det försvann blödningarna och nu är jag gravid igen. 

Svar på tråden Ständiga mellanblödningar - bli gravid?