• Sidy

Någon handläggare på FK som kan svara på fråga?

Om det finns någon handläggare som arbetar på FK här inne så har jag en fråga?
    Har väntat på smittbärarpenning i 6 veckor nu och FK säger att dom Inte kan säga när utbetalning kommer!

Är det verkligen så lång handläggningstid?

Vet att många söker just nu men ska dt behöva teamet än 6 veckor?!

• Svar på tråden Någon handläggare på FK som kan svara på fråga?
  • Anonym (G)

Ej handläggare Men väntat på annan ersättning 2 månader (kommer blir tre pga utbetalningsdag som nu missas). Alltså tre månader helt utan inkomst innan jag förhoppningsvis får pengar.

Normal handläggningstid är en månad och med tanke på amtalet stort antal som ansöker och även bortfall från personalen så kan jag tänka mih att du kan få vänta ett tag till 

• Sidy

Tack för Ditt svar, misstänker att även jag får vänta tyvärr...
    Förstår deras arbetsbelastning men samtidigt borde dom vara tvungna att göra som "alla" andra, kalla in extra personal för att lösa situationen!
    Dom kan ju i alla fall arbeta hemifrån och slipper oftast sjukskriva sig och dyra karensavdrag 

Arbetar man som tex jag i sjukvården och även min man så är det svårt när båda ska klara sig utan utbetalningarna från FK.

Vet att många har det tufft just nu och säkert många som har det värre än oss såklart, 

Svar på tråden Någon handläggare på FK som kan svara på fråga?