• Jeanette903

Gravid symptom

Jag har många gravidsymptom, nånting nytt varje dag. Grejen är.....jag har kopparspiral och haft mens som vanligt, den senaste slutade för ca 1-1/5 vecka sedan.  Jag vet jättekonstig period i menscykeln att känna symptom.Började få symptom den 13:e . Hört många som vart gravid och haft mens. Någon som haft liknande? Jag testat mig men många säger det inget positivt streck. Jag ser ett svaagt streck. Hur lång tid ska ja vänta att testa mig igen? Är så förvirrad.

• Svar på tråden Gravid symptom
  • svansmamman
    Jeanette903 skrev 2022-02-19 19:17:55 följande:
    Gravid symptom

Jag har många gravidsymptom, nånting nytt varje dag. Grejen är.....jag har kopparspiral och haft mens som vanligt, den senaste slutade för ca 1-1/5 vecka sedan.  Jag vet jättekonstig period i menscykeln att känna symptom.Började få symptom den 13:e . Hört många som vart gravid och haft mens. Någon som haft liknande? Jag testat mig men många säger det inget positivt streck. Jag ser ett svaagt streck. Hur lång tid ska ja vänta att testa mig igen? Är så förvirrad.

Alltså såhär, om de symptom du upplever beror på graviditet skulle ett test visa positivt nu. Det är hormonet HCG som gör att man får symptom och samma hormon som ger utslag på graviditetstest. HCG fördubblas varannan dag så om du tar ett test två dagar efter det förra bör det visa positivt om du nu är gravid. Det finns absolut de som blöder trots att de är gravida, däremot är det inte direkt vanligt att bli gravid trots spiral. 

De symptom man har vid graviditet är på inget sätt unika utan kan bero på massa andra saker. Gissningsvis är du inte gravid. :) 

Svar på tråden Gravid symptom