• Majala1231

Mens 3 veckor efter ÄL

Hej! 

jag slutade med preventivmedel för 2 månader sedan ungefär. ÄL kom igång nästan direkt, hade ÄL-sekret ca 1 vecka och därefter var jag torr, mensen kom inte förrens efter 3 veckor ungefär efter den fertila perioden(att mensen kom är ju då tecken på att jag hade ÄL).
    hade sedan ÄL-sekret och extremt blöt under 5-6 dagar i slutet på januari(25-30) därefter så gott som torr. Det Hoppades då på att min normala cykel på va 28 dagar skulle hoppa igång och att mensen skulle komma runt två veckor efter detta vilket borde varit runt förra helgen eller straxt efter. fortfarande syns ingen mens till och mitt senaste gravtest tog jag i måndags som var negativt. 

är det någon som vet vad det beror på? googlat massor och överallt står det att man har mens 14-16 dagar efter ÄL. Kan man ha ÄL efter perioden med såhär mycket flytningar som dessutom är som äggvita? Känns ju inte som en bra ?miljö? att ha ägglossning när man är torr där nere . 

dryga och dumma kommentarer undanbedes. 

någon som har haft såhär? Eller har någon teori?

• Svar på tråden Mens 3 veckor efter ÄL
  • Jag är bara jag

Det längsta jag kan sträcka mig till att man kan ha som lutealfas är kanske 18 dagar. I så fall extremt ovanligt. Ca 14 dagar är det vanliga. Så mens 21 dagar efter äl är inte möjligt. Men om du menar mens 21 dagar efter första flytningarna kom är det ju nåt annat. Äl-flytningar kan man ha rätt många dagar. Dock är det vanligt att bli torr dagen efter äl varit. 

Har man använt hormonella p-medel är det vanligt att det tar ett tag innan cykeln blir regelbunden och som den var innan.

Svar på tråden Mens 3 veckor efter ÄL