• ilovebamse

    Ni med barn tätt, era bästa tips tack:-)

    Hej. Ska få mitt 4:e barn i maj. 
    Det kommer vara ca 16månader mellan 3an och 4an. 
    Jag behöver tips på saker som förenklar vardagen. 
    Har en 5 åring och en 3åring också, så kommer verkligen vara fullt liv. 
    5åringen fyller 6 i sommar och börjar skolan i höst. Där blir de skjutsa varje morgon och hämta varje dag kl 13. Där har jag bestämt att han ska lära sig gå från bilen till klassrummet själv och ut och möta oss vid staketet till skolan. Så jag slipper slänga ut 3 barn för att gå fram o tillbaka. Om skolan tillåter, ska kolla upp detta. De andra 3 får vara hemma heltid i 1,5år, innan nr 2 o 3 börjar förskolan och 4 an får vara hemma med mig studerande på halvtid. 
    Vad har gjort eran vardag så bra som möjligt. Sov tips? 
    Aktiviteter?

  • Svar på tråden Ni med barn tätt, era bästa tips tack:-)
  • Noran

    mitt tips är att ta lådcykel till skolan. Då kan du leda cykeln med alla barnen fram till dörren. Mycket mer flexibel och bättre på många sätt än med bil. 

  • ilovebamse
    Noran skrev 2022-02-13 23:26:46 följande:

    mitt tips är att ta lådcykel till skolan. Då kan du leda cykeln med alla barnen fram till dörren. Mycket mer flexibel och bättre på många sätt än med bil. 


    Ja tanken har slagit mig. Dock tar det minst 45 min att cykla in till skolan. Vi bor på landet och skolan är inne i stan. Det dumma är sen 2023 att då börjar 2:a barnet på förskola åt andra hållet från stan, 3:an förhoppningsvis på förskolan bredvid skolan, men man vet ju inte sådant såhär långt i förväg. Är lång kötid till den förskolan. 
Svar på tråden Ni med barn tätt, era bästa tips tack:-)