• s0555555

Gravsymtom i vecka 4, någon med liknande erfarenheter

Hej!

Jag har fått en del symtom på graviditet, men har 7 dagar kvar till beräknad mens. Jag gjorde ett positivt ägglossningstest lördag den 5:e februari. Gjorde ett nytt test på söndagen och det var negativt. Vi har haft samlag sen fredag-söndag, och min fästman har fått utlösning inne i mig 5-6 gånger under dessa dagar. Antar att jag då hade ägglossning på lördagen eftersom det var negativt på söndagen. Har dessutom en app för att hålla koll på mens och fertila dagar, och den visade också ägglossning den dagen. Ungefär en dag efter ägglossning började jag få molande värk längst ner i magen, som en svagare mensvärk. Har haft det enda sen dagen efter ägglossning, det är nu 8 dagar efter ägglossning. Symtom jag fått är 

- molande värk
    - känsliga bröstvårtor och de har även blivit lite knottriga
    - förhöjd basaltemperatur
    - täppt näsa på kvällen, men inte sjuk
    - lite huvudvärk ibland 
    - svettas mycket mer, kan vakna på natten av att jag är helt blöt
    - får halsbränna/illamående ibland på kvällen
    - mycket mer flytningar, vita, tjocka och luktar ingenting. 

Om jag är gravid går jag in i v 4 imorgon. Det är för tidigt för ett gravtest, men har så svårt att hålla mig. Är det någon som har haft liknande under tidig graviditet? Dela gärna med er av era allra tidigaste gravsymtom. 

Vad tror ni? Kan det vara en liten på gång där inne? Hoppas på ett plus! Glad
  • Svar på tråden Gravsymtom i vecka 4, någon med liknande erfarenheter
  • Malin 845

Progesteronet i kroppen kan tyvärr lura en och tro att man är gravid. har själv blivit lurad många gånger och trott att jag var gravid. Och det enda sättet att veta är att du tar ett test på beräknad mens :) 

• Jag är bara jag

Så tidigt får man inte gravsymptom. Det är just så pass embryot fäst om du fått ett befruktat ägg. Först därefter bildas hcg och det tar ett tag för hcg att ge gravsymptom. Ta ett test 14 dagar efter äl.

• Theolina22

Jag hade positiv ÄL-sticka 3e februari och gjorde en insemination den 4e. Så nästan samma datum. Har BIM på fredag 18/3 och vill helst testa tidigt men ska försöka vänta. 

Mina symtom:
    - Molvärk i princip sedan inseminationen, blev mer intensivt i fredags.
    - Svullen mage
    - Förhöjd temp, för jag brukar ha 37,2 mellan ÄL och mens men ligger nu på 37,5.
    - Blir yr när jag reser mig (brukar jag normalt inte bli)
    - är sjukt trött sedan några dagar tillbaka
    - har också lite flytningar som ser ut lite som slemproppen. Så brukar jag heller inte ha.
    - svagt illamående som kommer och går, startade i fredags, alltså en vecka efter inseminationen.

Så ganska mycket likt dina symtom och jag tror absolut att det kan vara gravidsymtom. Samtidigt är det svårt att skilja mellan att man så gärna vill att det ska vara det och att det kanske alltid är så här innan mens eller att jag inbillar mig. Men jag har en annan känsla i kroppen så jag hoppas det stämmer. Både för dig och mig ???? Då får vi nog nästan samma BF i så fall.

Hoppas på en liten oktoberbebbe 2022 ??

• s0555555

Theolina22; Har BIM den 20:e, men kan ta ett tidigt test imorgon. Vill ta det men samtidigt inte, för om det är negativt så dör ju alla förhoppningar ut och det kan ju vara så att man är gravid fast man det inte visar på testet än. Känner igen det du beskriver väldigt mycket, men har också en annan känsla i kroppen än vanligt. Vet att man har väldigt lätt att inbilla sig saker, men det har verkligen aldrig känts så innan. Har aldrig haft värk sen ägglossning. Värken har alltid kommit någon dag innan mens. Skönt att det finns någon mer med liknande symtom :)  

Hoppas på ett plus för oss båda! Berätta gärna ner du vet mer! 

• s0555555
    Theolina22; Har BIM den 20:e, men kan ta ett tidigt test imorgon. Vill ta det men samtidigt inte, för om det är negativt så dör ju alla förhoppningar ut och det kan ju vara så att man är gravid fast man det inte visar på testet än. Känner igen det du beskriver väldigt mycket, men har också en annan känsla i kroppen än vanligt. Vet att man har väldigt lätt att inbilla sig saker, men det har verkligen aldrig känts så innan. Har aldrig haft värk sen ägglossning. Värken har alltid kommit någon dag innan mens. Skönt att det finns någon mer med liknande symtom :)  

Hoppas på ett plus för oss båda! Berätta gärna ner du vet mer! 
  • Anonym (Mario)

Är omöjligt att lämna graviditetssymptom så tidigt, innan mensen är beräknad. Troligen beror det på progesteronet som ökar efter ägglossning. Tipsar er båda att vänta med test tills bim :). Ni kan vara gravida, men ?symtomen? ni har beror på progesteronet som är högt nu melln ägglossning och mens. 

Lycka till! :)

• Anonym (Mario)

Är omöjligt att känna graviditetssymptom så tidigt, innan mensen är beräknad. Troligen beror det på progesteronet som ökar efter ägglossning. Tipsar er båda att vänta med test tills bim :). Ni kan vara gravida, men ?symtomen? ni har beror på progesteronet som är högt nu mellan ägglossning och mens. 

Lycka till! :)

• Theolina22

Mario: jag förstår och har tänkt samma. Samtidigt så brukar jag inte känna så här mellan ÄL och mens. Om det ?bara? är progesteronet så borde det ju vara lika i varenda cykel tänker jag. Men jag tror också i mitt fall att jag så gärna vill vara gravid att jag gör mig själv typ skendräktig. Haha! Jag får fint vänta till fredag och hoppas på att ingen mens kommer innan dess.

s0555555: Jag är också inne på att köpa ett tidigt test imorgon. Samtidigt har jag ju till och med fått ett skrivet datum från kliniken och det finns ju en anledning att de skrev 18e och inte 14e. Så jag får sysselsätta mig nästa vecka. Vi klarar det här!

Jag håller alla tummar för oss båda! Heja, heja! 

• Anonym (Moja)

Även fast man inte vanligtvis känner av progesteronet så mkt varje månad så betyder det inte att man är gravid, det var en bra ägglossning helt enkelt. Starka ägglossningar ger mkt progesteron. Ibland är man mer känslig och känner av det mkt, ibland mindre. 

Lycka till i bebisverkstan 

• Go o gla

Jag testade + 7 dagar innan bim med tidigt clear blue (mitt på dan). Tog test pga att jag då hade haft molande värk i en vecka. Liknande som jag har runt äl och som normalt varar 2 dagar åkerkom nu strax / någon dag efter äl och höll i sej konstant. Gick inte och överanalyserade någon situation eller så utan märkte detta avvikande beteende och tog ett test som jag förväntade mej skulle vara negativt pga hur tidigt jag testade. När det sen blev plus tänkte jag, jaa, jag misstänkte väl det! Så omöjligt är det inte. 

• Go o gla
    Go o gla skrev 2022-02-14 10:45:55 följande:

Jag testade + 7 dagar innan bim med tidigt clear blue (mitt på dan). Tog test pga att jag då hade haft molande värk i en vecka. Liknande som jag har runt äl och som normalt varar 2 dagar åkerkom nu strax / någon dag efter äl och höll i sej konstant. Gick inte och överanalyserade någon situation eller så utan märkte detta avvikande beteende och tog ett test som jag förväntade mej skulle vara negativt pga hur tidigt jag testade. När det sen blev plus tänkte jag, jaa, jag misstänkte väl det! Så omöjligt är det inte. 

- 7 dagar/innan bim dvs! Var ca ÄL +8, men misstänker att jag hade ÄL en 3 dagar tidigt iom jag hade känningar innan beräknat ÄL datum
Svar på tråden Gravsymtom i vecka 4, någon med liknande erfarenheter