• Anonym (Soc)

Missbruk

Hej.. är i en väldigt jobbig vårdnadstvist.  Pappan har sagt nej till umgänge helt med barnen, pga sin psykiska ohälsa och missbruk.  Han har lämnat tester hos soc, men motsäger sig helt nu och har slutat lämna. Barnen har bott hos mig heltid sen 3 år.  Nu har han ljugit för en socialsekreterare om att jag har missbrukat och att jag ska falla tillbaka till ett missbruk   . Jag har aldrig missbrukat och det finns inga papper på sjukdomen. Jag har inte testat något.  Frågade soc om jag ska lämna tester men de sa nej. Får soc tro att jag har missbrukat utan bevis. Det är så att de skrivit att de känner oro att jag eventuellt ska ha återfalla I ett missbruk.  Det är jättekonstigt.  Soc som utreder vårdnadstvist är duktiga, men handläggare som jobbar på barn och ungdom är inre duktiga alls

• Svar på tråden Missbruk
  • Anonym (Hmm..)

Men lämna prover så är ju saken ur världen sen. Hur enkelt som helst. 

• Anonym (Famrätt)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-02-11 11:54:29 följande:

Men lämna prover så är ju saken ur världen sen. Hur enkelt som helst. 

Det är svårt att lämna prover som visar att man inte ska återfalla i ett missbruk som man aldrig haft. Tänker att TS upplever det som konstigt att det finns en oro för ett tidigare missbruk fast det aldrig funnits och att detta kommer att sitta kvar i uttedningen. Om pappan framför denna anklagelser så behöver den ju dokumenteras och det är inget man bara kan bortse ifrån. Men det blir ju knepigt.
  • Anonym (F)

Du kan anmäla honom för förtal.

• Anonym (Soc)

Jag frågade om jag ska lämna provet. Missbruksenheten sa att jag inte haft missbruk på papper och att det måste gå via soc. Men soc sa nej till att jag ska lämna 

• Anonym (Soc)

Får soc hitta på att man hafetrt ett missbruk  . Utan bevis 

• Anonym (Hmm..)
    Anonym (Soc) skrev 2022-02-11 15:55:14 följande:

Sånt händer garanterat.  För mig hittade soc på att jag var bipolär trots att jag aldrig haft den diagnosen eller gått hos psyk. Jättekonstigt men nu står det så i min journal.
  • Anonym (Tröttsamma ex)

Att soc litar på varenda ord och utan bevis.Väldigt dåligt och kränkande.Finns många manipulativa föräldrar,pappor.Och myndigheter lyssnar med låg hjärna om deras lögner .Kränkande.

• Anonym (Tröttsamma ex)

Att soc litar på varenda ord och utan bevis.Väldigt dåligt och kränkande.Finns många manipulativa föräldrar,pappor.Och myndigheter lyssnar med låg hjärna om deras lögner .Kränkande.

• Anonym (Famrätt)
    Anonym (Soc) skrev 2022-02-11 15:55:14 följande:

Det är ju inte så att de hittat på utan dokumenterar det som pappan påstår. Eftersom de inte VET om detta stämmer eller ej, så kan det därför finnas en risk för ATT det faktiskt stämmer. Antar att de finns både risk och skyddsfakorer som räknas upp.
  • Anonym (Soc)

Nej jag tycker inte att man hävdar ur sig något utan bevis . Speciellt när man är en myndighet 

Svar på tråden Missbruk