• MammaCx

Vilket av dessa flicknamn?

Då var det det där med namn. Dessa namn har vi enats om (även om stavningen på Emilija är lite oviss). Vad tycker ni, vilket namn är finast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa flicknamn?
  • Sisisisi

Så kan ni ju inte stava Emilia, mycket bättre att stava som normalt. Samma sak med W-namnen, alla är mycket finare med V. Hade ni skrivit Nova med V hade jag röstat på det, men Nowa var inte vackert. 

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • trollhona

Emilia är ett fint namn men ni kommer göra livet svårt för er dotter med den stavningen. Gillar Towa, tycker det är ett ovanligt och ändå fint namn. Så Towa fick min röst.

• Cusoon

Jag röstar inte på något namn pga hur ni vill ha stavningarna, inget av alternativen faller mig i smaken. Jag undrar varför ni vill skriva Emilia med j och alla andra namn med w istället för v?

• Alvina

Jag hade valt Julia. Tycker för övrigt inte att ni ska stava de andra namnen med W, det är finare med V. Och så tycker jag Emilia ska stavas Emilia. 

• Xenia

Jag röstade på Saga. Kort, fint och fornnordiskt.

Mitt andra val är Evelina, långt, sött och feminint.

Gillar Julia men det känns lite uttjatat nuförtiden.

Jag undrar över stavningen. Stavas Emilia Emilija i ert hemland? Då förstår jag varför ni valt det, men risk för att det alltid blir felstavat i Sverige.

Samma sak med Towa och Tuwa. Skulle Tova och Tuva uttalas fel, t ex som Tofa och Tufa i ert gamla hemland? Eller tycker ni bara att det är snyggare med W?

• Kusinen

Jag tycker bäst om Julia och Evelina av dessa  Julia har dock varit vanligt väldigt länge (om sånt spelar roll) . 

Svar på tråden Vilket av dessa flicknamn?