• Virtute

Vägskäl med oklara slutdestination

Cool

En lång historia kort är att jag varit i en relation i ett år med en tjej. Vi har det väldigt bra ihop upplever i alla fall jag och jag får inga andra signaler På motsatsen. 

En dag så skulle jag köpa några produkter från Body Shop och överraska min flickvän och jag lånade hennes dator medans hon va och handlade eller liknande. När jag då skall skriva in adressen så kommer en annan adress upp i sökfältet och det är Bodycontact. Jag klickar på sidan och inser då att hon har ett konto där. För några år sen så var jag också medlem där så jag vet ju vad sidan handlar om men ser då att jag kan logga in och ser att hon drygt en månad tidigare varit inne där. 

många tankar har ju flugit i mitt huvud sen dess helt klart men jag har ännu inte konfronterat henne för jag nog delvis är rädd för vad det skall leda till då mitt dilemma på något sätt är att detta kanske va en engångsgrej (jag har ett eget konto där som jag kan logga in och se om hon varit aktiv men de har hon inte sen tidig dec). Jag gillar verkligen denna varelse men känner mig sjukth lurad. Nu vet jag ju inte om hon gjort något med någon där men hur hade ni hanterat det? jag tror någonstans man kan göra misstag men känner mig osäkert på vad min konfrontation skall leda till. ????

vad tycker ni? Svar som dumpa henne rakt av kanske låter rimligt men de kommer jag inte göra men jag måste konfrontera på något sätt för nu ingår det mer eller mindre i min dagliga rutin att kolla om hon varit inloggade och de är ju ohållbart. 

• Svar på tråden Vägskäl med oklara slutdestination
  • Hotelliggaren

Måste verkligen inte betyda nåt. Inte självklart att man raderar alla appar o konton bara för att man går in i relation. Hon verkar ju inte särskilt aktiv heller. Hon kanske bara loggat in av nyfikenhet för att kolla läget, man måste inte söka nåt för det. Sen KAN hon ju ha nån vänskaplig kontakt där som hon skriver med. Alla kontakter leder ju inte till sex utan kan bli en vän.
    Samtidigt kan hon ju vara där o fula sig... Svårt

• Tukt

Att "konfrontera" någon kanske man kan göra om man bestämt sig för att gå vidare. Vill man däremot gärna fortsätta så är nog "kommunikation" en bättre strategi.

• Anonym (Ylva)

Väldigt trist om du dumpar en tjej som du trivs med, om det faktiskt "bara" är så att hon loggat in i december för att hjälpa en vän eller om det rent av är någon annans konto.

Sen är det väl absolut rimligt att fundera över den relation du har. Ev. är det ju din tjej som faktiskt varit inne och tittat. 

• Anonym (Smarty)

Du kan väl föra ämnet Bodycontact på tal. Berätta att du har haft ett konto där och att det nog fortfarande är aktivt. Bekänner hon färg då så är det ju lugnt men annars verkar det ju onekligen ute skumt. Jag och min sambo har haft en hel del relationer med singeltjejen som vi haft trekanter med och när de träffar någon ny har det ändå ofta fortsatt med lite träffar mellan oss. Så kan ju vara samma sak här.

Å andra sidan så har ju även du kvar ditt konto ...

• Anonym (Fundersam)

Men om du går in och kollar på hennes profil på bodycontact, vad har hon då skrivet? Står det att hon söker någon?

Dessutom, om hon inte har varit inne på två månader, så är det självklart inget som är aktuellt nu.

Jag tycker definitivt du kan släppa det. Sedan så är det självklart bra, om du kan föra bodycontact på tal, och försöka ha en dialog med henne om det.

• Anonym (typiskt)
    Virtute skrev 2022-02-08 21:51:35 följande:
    Vägskäl med oklara slutdestination
    Cool

En lång historia kort är att jag varit i en relation i ett år med en tjej. Vi har det väldigt bra ihop upplever i alla fall jag och jag får inga andra signaler På motsatsen. 

En dag så skulle jag köpa några produkter från Body Shop och överraska min flickvän och jag lånade hennes dator medans hon va och handlade eller liknande. När jag då skall skriva in adressen så kommer en annan adress upp i sökfältet och det är Bodycontact. Jag klickar på sidan och inser då att hon har ett konto där. För några år sen så var jag också medlem där så jag vet ju vad sidan handlar om men ser då att jag kan logga in och ser att hon drygt en månad tidigare varit inne där. 

många tankar har ju flugit i mitt huvud sen dess helt klart men jag har ännu inte konfronterat henne för jag nog delvis är rädd för vad det skall leda till då mitt dilemma på något sätt är att detta kanske va en engångsgrej (jag har ett eget konto där som jag kan logga in och se om hon varit aktiv men de har hon inte sen tidig dec). Jag gillar verkligen denna varelse men känner mig sjukth lurad. Nu vet jag ju inte om hon gjort något med någon där men hur hade ni hanterat det? jag tror någonstans man kan göra misstag men känner mig osäkert på vad min konfrontation skall leda till. ????

vad tycker ni? Svar som dumpa henne rakt av kanske låter rimligt men de kommer jag inte göra men jag måste konfrontera på något sätt för nu ingår det mer eller mindre i min dagliga rutin att kolla om hon varit inloggade och de är ju ohållbart. 

Det här är väl ett ganska typiskt exempel på att se det man vill se och "det gäller andra men inte mig". Du och din tjej träffades på en knullsida vars huvudsyfte är att hitta någon att knulla med och nu är du förvånad över hon fortsatt hitta knullkontakter där? Vad hade du förväntat dig? 

Om du redan nu bestämt dig för att vara kvar så kan du lika väl låta bli att konfrontera eftersom det inte spelar någon roll vad hon gjort och varför du har ju redan bestämt dig för att vara kvar oavsett vad. 

Om du ändå ska konfrontera henne så se till att samla på dig gott om bevis INNAN du konfronterar för det händer väldigt väldigt sällan att man får sanningen bara för att man frågar. Hon kommer neka eller hitta på någon bortförklaring, och om hon till slut skulle erkänna så kommer det vara toppen på isberget och en väldigt oskyldig version. 2 månaders hårt knullande kommer läggas fram som "lite chatt" och utan bevis så har du ingen möjlighet att vet om hon ljuger eller talar sanning och konfrontationen kommer bli värdelös pcj det är här problematiken med att du redan nu bestämt dig för att vara kvar no matter what kommer in i bilden. För om hon inte riskerar något med att ljuga men vinner massor med att ljuga så kommer hon såklart ljuga. Varför skulle hon inte ljuga om hon vet att du är kvar vad hon än säger?
  • Anonym (RP)

Hon kanske gick in i december för att kolla om ditt konto fortfarande var aktivt...

• KimLinnefeldt

En sjuka i tiden. Ganska vanligt att folk som går in i en relation men ändå har kvar ett konto i en dejtingsajt. 

Vi lever i ett konsumtionssamhälle. Vi konsumerar mat, produkter, tjänster - och människor. 

Folk verkar låta långreven ligga kvar som en möjlighet. "Tänk om det finns någon ÄNNU bättre där ute..."

• Tukt
    KimLinnefeldt skrev 2022-02-10 17:15:14 följande:

En sjuka i tiden. Ganska vanligt att folk som går in i en relation men ändå har kvar ett konto i en dejtingsajt. 

Vi lever i ett konsumtionssamhälle. Vi konsumerar mat, produkter, tjänster - och människor. 

Folk verkar låta långreven ligga kvar som en möjlighet. "Tänk om det finns någon ÄNNU bättre där ute..."

Har du rätt i. Men också när det kommer till BC så tar de väl inte in nya medlemmar? Eller det kanske bara gäller män?
    Menar då är det begripligt man inte kastar bort kontot.
Svar på tråden Vägskäl med oklara slutdestination