• Anonym (LM)

Har du haft flera sexpartners som är ovetande om varandra?

Har du haft ett antal (fler än en) sexpartners som är ovetande om varandra? Och alltså ljugit eller undanhållit detta?

Jag har pratat med flera män som hänger på Tinder som säger att de har fyra-fem kvinnor samtidigt som är ovetande om varandra. Jag undrar hur vanligt det är. 

Om det är öppet  så har jag inga problem med det - det är lögnerna jag reagerar på. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-07 18:05
    ni som inte har fler kryssar i nej-alternativet för det är bara OM ni skulle ha flera som ni skulle vara ärliga. Det förutsätter inte ATT ni har flera :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du haft flera sexpartners som är ovetande om varandra?
  • Anonym (Mono)

Jag saknar alternativet "Nej jag har aldirg flera sexpartners." Dessutom förutsätter jag att den sexpartnern jag har inte heller har det.

• Anonym (LM)
    Anonym (Mono) skrev 2022-02-07 17:58:25 följande:

Jag saknar alternativet "Nej jag har aldirg flera sexpartners." Dessutom förutsätter jag att den sexpartnern jag har inte heller har det.

fast då blir det ett nej - att det sen även står att du skulle vara ärlig OM du hade flera - det betyder ju inte att du har flera. Så kryssa nej du :) 
  • Fjäril kär

Man behöver inte ljuga om det. Får man aldrig frågan finns inget behov av lögner. Var och en sköter sitt.  Många vill faktiskt inte veta. 

• Anonym (Mono)
    Fjäril kär skrev 2022-02-07 18:04:48 följande:

Man behöver inte ljuga om det. Får man aldrig frågan finns inget behov av lögner. Var och en sköter sitt.  Många vill faktiskt inte veta. 

Jag säger tvärtom, jag skulle bli synnerligen besviken om det visade sig att min nya kärlek kört dubbelt (eller mer) i början.

• Anonym (LM)

nej frågar man inte så är det ju en sak, men om man bestämmer att man inte träffar andra till exempel... 
    Jag träffar själv en man som är öppen med att han ligger med andra och svarar på frågor om jag har det - men vi går ju aldrig in på detaljer, men han sa redan från början att det var premisserna. 

Sen träffade jag en annan man som säger att det bara var vi - men honom litar jag inte på ett dugg, och det är egentligen bara en känsla. 
  • Hotelliggaren

Så tänker jag med. 
  • Drottningen1970

Ja, jag hade väl en period där man hade några som man var återkommande med, med viss regelbundenhet. Där man hookade upp på krogen eller ringde in eller som ringde. De hade med all säkerhet också fler pågående. Såg aldrig någon anledning att upplysa dom om varanda, det var ju inte så att vi dejtade på det viset. Ser det vare sig som lögn eller mörkande.

• Fjäril kär
    Anonym (LM) skrev 2022-02-07 19:11:42 följande:
    nej frågar man inte så är det ju en sak, men om man bestämmer att man inte träffar andra till exempel... 
    Jag träffar själv en man som är öppen med att han ligger med andra och svarar på frågor om jag har det - men vi går ju aldrig in på detaljer, men han sa redan från början att det var premisserna. 

Sen träffade jag en annan man som säger att det bara var vi - men honom litar jag inte på ett dugg, och det är egentligen bara en känsla. 
    Jag anser dock att det är skillnad på sexpartners och potentiella fasta  partners.
    Dom jag ligger med har jag inte för avsikt att starta förhållande med. 
    Vill jag dejta och leta partner då finns det inga andra jag träffar. 
    Är jag singel ligger jag med hur många jag vill och det har ingen med att göra egentligen.

Det är väl just det som förvirrar folk. Vad är en sexpartner egentligen för var och en? Verkar vara oklar definition på det. 
  • Drottningen1970
    Anonym (Mono) skrev 2022-02-07 18:06:42 följande:
    Jag säger tvärtom, jag skulle bli synnerligen besviken om det visade sig att min nya kärlek kört dubbelt (eller mer) i början.
    Fast det är ju stor skillnad på ?ny kärlek?
    och sexpartner.
  • Anonym (Mono)
    Drottningen1970 skrev 2022-02-07 20:19:33 följande:
    Fast det är ju stor skillnad på ?ny kärlek?
    och sexpartner.
    Nja, när man dejtar så vet man kanske inte i början att det är den nya, livet stora kärlek, det handlar om. Att då i efterhand få veta att den andra personen hade ett gäng andra sexpartners under tiden man själv ser som nyförälskeperioden är ju inte så trevligt. Så för att undvika framtida trassel bör man vara tydlig med sådant från dag 1.

• Anonym (LM)
    Fjäril kär skrev 2022-02-07 20:14:42 följande:
    Jag anser dock att det är skillnad på sexpartners och potentiella fasta  partners.
    Dom jag ligger med har jag inte för avsikt att starta förhållande med. 
    Vill jag dejta och leta partner då finns det inga andra jag träffar. 
    Är jag singel ligger jag med hur många jag vill och det har ingen med att göra egentligen.

Det är väl just det som förvirrar folk. Vad är en sexpartner egentligen för var och en? Verkar vara oklar definition på det. 
    jo det är ju lite knepigt. Mannen jag inte litade på ville att vi skulle vara enbart med varandra (men ändå endast sex) pga att han inte ville ha några könssjukdomar. Och skydd var inget alternativ för honom. Sen kan jag ju såklart ha skyddat med andra men eftersom inte han ville så ... 
    men det är väl lite det - att beroende på om man har skyddat med alla så är det mer okej än om man inte har det. Tycker jag. 
    Och de flesta män jag haft sex med vill absolut inte ha skydd. :( Så då får man ju isåfall vara enbart med varandra. Hur tänker du kring skydd å så när du är med flera olika?
  • Anonym (Hmm)

Behövde ju inte ljuga men .. var på en liten Ica med min nya och framför i kön stog hon jag satte på helgen innan jag träffade min nya ...
    Efter det så knullade jag en dejt på måndag morgon och min nuvarande särbo samma kväll.
    Långt innan det knullade jag min kommande särbo och några timmar senare min dåvarande sambo. Vi visste nog båda att det var slut men hon ville älska en sista gång. Inte helt lätt att få upp den en gång till i det läget...

• Hotelliggaren
    Anonym (Mono) skrev 2022-02-07 20:22:33 följande:
    Nja, när man dejtar så vet man kanske inte i början att det är den nya, livet stora kärlek, det handlar om. Att då i efterhand få veta att den andra personen hade ett gäng andra sexpartners under tiden man själv ser som nyförälskeperioden är ju inte så trevligt. Så för att undvika framtida trassel bör man vara tydlig med sådant från dag 1.
    Just för att man inte vet om man kommer få djupa känslor för den man ligger med tänker jag att det inte är nån ide att fråga. Och att den inte frågar mig. Känns som min ensak. Vad som hände innan man blev ett par stannar där. Skulle aldrig "ställa min partner till svars" för sånt den gjorde innan vi blev ihop. Det kunde ju inte den veta,
  • Anonym (Mono)
    Hotelliggaren skrev 2022-02-07 21:02:27 följande:
    Just för att man inte vet om man kommer få djupa känslor för den man ligger med tänker jag att det inte är nån ide att fråga. Och att den inte frågar mig. Känns som min ensak. Vad som hände innan man blev ett par stannar där. Skulle aldrig "ställa min partner till svars" för sånt den gjorde innan vi blev ihop. Det kunde ju inte den veta,
    Men varför är det så viktigt att ha sex med flera personer under samma period? Vill man inte bli förälskad?
  • Hotelliggaren
    Anonym (Mono) skrev 2022-02-07 21:05:41 följande:
    Men varför är det så viktigt att ha sex med flera personer under samma period? Vill man inte bli förälskad?
    Inte viktigt, men varför inte? Blir man förälskad så blir man. Det spelar ju ingen roll om man ligger med flera. Blir jag förälskad så håller jag mig ju till den och vill såklart bli ihop med den.
    Men iom att man vet att man kanske blir det kan man väl passa på att testa när man är fri?
  • Anonym (A)
    Så sant
Svar på tråden Har du haft flera sexpartners som är ovetande om varandra?