• Tjej2022

Missfall

Hej.
    Är gravid i vecka 6+6 och för sex dagar sedan fick jag en blödning med mensvärk. Det var inga klumpar och det höll i sig i ungefär en timme. Nu de senaste dagarna har det varit lite brunt när jag torkat mig.
    Har idag tagit två gravtest som visade negativt. 
    Vad jag har läst om missfall så brukar man blöda mer och längre. Det jag är orolig för nu är att allt inte kommit ut. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Missfall
  • svansmamman
    Tjej2022 skrev 2022-02-04 09:14:16 följande:
    Missfall

Hej.
    Är gravid i vecka 6+6 och för sex dagar sedan fick jag en blödning med mensvärk. Det var inga klumpar och det höll i sig i ungefär en timme. Nu de senaste dagarna har det varit lite brunt när jag torkat mig.
    Har idag tagit två gravtest som visade negativt. 
    Vad jag har läst om missfall så brukar man blöda mer och längre. Det jag är orolig för nu är att allt inte kommit ut. Någon som varit med om liknande?

Jag har haft missfall/MA totalt tre gånger och den första blödde jag inte mycket alls utan ungefär som du verkar ha gjort, förmodligen för att det var så tidigt. Det kan ju hända att fostret slutat växa redan tidigare och att det är förklaringen till att du inte blött mer. Om gravtest visar negativt skulle jag känna mig trygg i att allt kommit ut och att graviditeten är borta. Gravtest har så hög känslighet för HCG så om det visar negativt tyder det på att hormonmängden är väldigt låg. 
  • Tjej2022
    Tjej2022 skrev 2022-02-06 09:30:48 följande:

Tack snälla för svar! ????

Skulle inte vara ??? Utan en blomma!
Svar på tråden Missfall