• Bellevita

Blev sparkad för att jag fick corona

Fick en anställning i Sverige genom ett engelskt företag, för det första har jag jobbat 120 timmar på två veckor.

Blev sjuk i tisdags och gjorde ett test som visade positivt, fick gå hem och nu säger de att jag inte får tillbaka mitt jobb för jag var sen två dagar pga att mitt tåg var sent. MEN de sparkade mig för att jag fick covid. 

är inte med facket tyvärr, kan jag göra något för det här är fan sjukt att förlora jobbet pga en pandemi...

Covid
  • Svar på tråden Blev sparkad för att jag fick corona
  • moaguuun

Haha. Du vet att iprincip alla haft covid nu? Är mer sällsynt att ej ha haft det. Jag är en av de få då jag aldrig går ut

• Mortiscia80

Om du har provanställning så kan de sparka dig för minsta lilla. Att komma sent till jobbet två gånger är en sådan orsak. Jag garanterar att det inte är för att du har corona. Facket hade inte kunnat göra nånting. Däremot låter det som att du låtit dig utnyttjas med så mkt övertid.

• Bellevita

Jag fick sparken för att covid testet visade positivt de sa att de inte hade tid att ha mig anställd när jag hade covid så jo det var pga covid 

• Mortiscia80
    Bellevita skrev 2022-02-03 17:39:03 följande:

Jag fick sparken för att covid testet visade positivt de sa att de inte hade tid att ha mig anställd när jag hade covid så jo det var pga covid 

Du kanske skulle ha skrivit det i din trådstart då.
  • Daisy28
    Bellevita skrev 2022-02-03 17:39:03 följande:

Vad har du för anställningsform? 
  • Anotherone

Vilken anställningsform du har är högst relevant här. Samt att du är anställd via ett engelskt bolag.
    Provanställning - de kan säga upp dig utan anledning i princip.
    Timavlönad intermittent - du är bara lovad de pass ni kommit överens om, ber de dig inte att jobba mer så kan du inte göra så mkt.

Svar på tråden Blev sparkad för att jag fick corona