• Anonym (gör om gör rätt)

Om nån du känner blir ihop med en mycket yngre

person, har du invändningar då? Och talar om för den du känner att det är fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om nån du känner blir ihop med en mycket yngre
    Kvittning skrev 2022-02-05 09:35:33 följande:

Om det är ömsesidigt och man är tillsammans skulle jag inte bry mig. Om jag hade en bekant som tränade efter yngre som inte visar intresse skulle jag säga till att lämna den andre ifred.

Ja, jag stötte på en yngre tjej, och hon var inte intresserad. Jag skrev här att jag bara frågar en gång, och respekterar ett nej.
    Många skrev att jag skulle låta den stackars tjejen vara ifred.
  • EnAnonumius
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 09:58:48 följande:
    Ja, jag stötte på en yngre tjej, och hon var inte intresserad. Jag skrev här att jag bara frågar en gång, och respekterar ett nej.
    Många skrev att jag skulle låta den stackars tjejen vara ifred.
    Tyckte du var bekant.

Mja, det var mycket mer i den tråden än du vill ge sken av här du.

Du kanske skall länka till den tråden så får de andra se och bedöma själva. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    EnAnonumius skrev 2022-02-05 14:15:18 följande:
    Tyckte du var bekant.

Mja, det var mycket mer i den tråden än du vill ge sken av här du.

Du kanske skall länka till den tråden så får de andra se och bedöma själva. 
    Vem av trådarna? Det var många.
    Jag tycker nog det räckte med bedömningarna jag fick då Skrattande
  • EnAnonumius
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 14:18:32 följande:
    Vem av trådarna? Det var många.
    Jag tycker nog det räckte med bedömningarna jag fick då Skrattande
    Där har du svaret. Du skrev många trådar om det.
    Även om du respekterade hennes nej, enligt dig själv, så skrev du ju många trådar om denna unga tjejen som du var "attraherad av"
    Då du skrev nya trådar gång efter annan om just samma tjej.

Så att du fick rådet att lämna henne ifred var faktiskt ganska uppenbart för deltagarna, i alla dina trådar, men det flög högt över ditt huvud, då du gömde huvudet i sanden. Du väljer att tolka att det hade med åldern att göra i stället för att inse fakta och sanningen att de har med din extrema besatthet av denna tjej egentligen. 
    Ja det fan några FÅ i alla dina trådar som uttryckte något om åldersskillnaden, men det var långt från majoriteten.

Så jag kan till en viss del förstå att du inte vill länka till dessa trådar, för då kan du inte göra dig själv till en martyr om hur elaka FL-medlemmarna är.   

• Anonym (Jämnårig men nej tack!)

Vi är jämnåriga. Jag skulle inte vara intresserad av någon som visade ens lite av den kvinnofientlighet och fanatism som du visar prov på. 

EnAnonumius skrev 2022-02-05 14:29:44 följande:
    Där har du svaret. Du skrev många trådar om det.
    Även om du respekterade hennes nej, enligt dig själv, så skrev du ju många trådar om denna unga tjejen som du var "attraherad av"
    Då du skrev nya trådar gång efter annan om just samma tjej.

Så att du fick rådet att lämna henne ifred var faktiskt ganska uppenbart för deltagarna, i alla dina trådar, men det flög högt över ditt huvud, då du gömde huvudet i sanden. Du väljer att tolka att det hade med åldern att göra i stället för att inse fakta och sanningen att de har med din extrema besatthet av denna tjej egentligen. 
    Ja det fan några FÅ i alla dina trådar som uttryckte något om åldersskillnaden, men det var långt från majoriteten.

Så jag kan till en viss del förstå att du inte vill länka till dessa trådar, för då kan du inte göra dig själv till en martyr om hur elaka FL-medlemmarna är.   
    Nej, det folk inte fattade var att jag bara frågade en gång. Och respekterade hennes nej. Dom trodde jag skulle fortsätta försöka.
    Jo, dom flesta hade problem med åldersskillnaden.
    MAJORITETEN.

Vill och vill, jag orkar inte leta upp dom. Det var nån som hittade flera av trådarna och la upp för ett tag sen. Kanske går att hitta om nån vill leta. Mig kvittar det.
  • Anonym (Wtfdraken)
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 14:53:20 följande:
    Nej, det folk inte fattade var att jag bara frågade en gång. Och respekterade hennes nej. Dom trodde jag skulle fortsätta försöka.
    MAJORITETEN.

Vill och vill, jag orkar inte leta upp dom. Det var nån som hittade flera av trådarna och la upp för ett tag sen. Kanske går att hitta om nån vill leta. Mig kvittar det.
    Syns det inte så finns det inte. Du har troligtvis fantiserat ihop alla de miljarders inlägg som du påstår skrivits av "hycklande" kvinnor.
    Anonym (Wtfdraken) skrev 2022-02-05 14:58:40 följande:
    Syns det inte så finns det inte. Du har troligtvis fantiserat ihop alla de miljarders inlägg som du påstår skrivits av "hycklande" kvinnor.
    Finns en del såna inlägg. Men ännu flera av kvinnor som har problem med åldersskillnaden män/yngre tjejer. Det lär inte vara svårt att hitta såna inlägg.
  • Anonym (Gift)
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 15:00:55 följande:
    Finns en del såna inlägg. Men ännu flera av kvinnor som har problem med åldersskillnaden män/yngre tjejer. Det lär inte vara svårt att hitta såna inlägg.
    Har du tänkt på att det är mest kvinnor som svarar dig?
    Kanske därför du uppfattar det som att kvinnor har större problem med åldersskillnaden? 
    Kvinnorna som svarar dig är ju också kvinnor i alla åldrar, äldre som själva varit unga och unga tjejer.
    Vad tror du själv det beror på då om det är så som du säger att kvinnor mer än män har något emot äldre män/yngre kvinnor?
    Varför tror du att yngre kvinnor har något emot det? varför tror du att äldre kvinnor har något emot det?
    Jag utgår ifrån att du har funderat på varför eftersom du är så säker på att det är så. 
    Anonym (Gift) skrev 2022-02-05 15:40:42 följande:
    Har du tänkt på att det är mest kvinnor som svarar dig?
    Kanske därför du uppfattar det som att kvinnor har större problem med åldersskillnaden? 
    Kvinnorna som svarar dig är ju också kvinnor i alla åldrar, äldre som själva varit unga och unga tjejer.
    Vad tror du själv det beror på då om det är så som du säger att kvinnor mer än män har något emot äldre män/yngre kvinnor?
    Varför tror du att yngre kvinnor har något emot det? varför tror du att äldre kvinnor har något emot det?
    Jag utgår ifrån att du har funderat på varför eftersom du är så säker på att det är så. 
    Absolut. Familjeliv är kvinnodominerat vad jag förstått.
    Jag har läst om det här i några år nu. Både här, på andra forum, både svenska och utländska. Det är tydligt att kvinnor dömer på ett annat sätt.
    Mycket beror på det här:

Om en man träffar en ung tjej så vill han styra henne. Allt handlar om sex. Hon blir pressad till saker som hon inte vill. Det är fel, smutsigt, äckligt.

Om kvinnor träffar unga killar så är det härligt för båda, och helt ok om det bara handlar om sex. Livslust och glädje.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-03 14:48:40 följande:
    Om nån du känner blir ihop med en mycket yngre

person, har du invändningar då? Och talar om för den du känner att det är fel?

Min syster är 48 hennes man är 70. Varför ska bry mig ?. Hennes liv
  • Anonym (Wtfdraken)
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 15:44:20 följande:
    Jag har läst om det här i några år nu. Både här, på andra forum, både svenska och utländska. Det är tydligt att kvinnor dömer på ett annat sätt.
    Mycket beror på det här:

Om en man träffar en ung tjej så vill han styra henne. Allt handlar om sex. Hon blir pressad till saker som hon inte vill. Det är fel, smutsigt, äckligt.

Om kvinnor träffar unga killar så är det härligt för båda, och helt ok om det bara handlar om sex. Livslust och glädje.
    Nej, både gamla kärringar och gamla gubbar är lika äckliga i det här fallet.

Men flickor, unga kvinnor, kvinnor överhuvudtaget måste stå ut med tafsande, stirrande män. Det är en sak om de är i samma ålder, men kvinnor är könet som oftast  utsätts för oönskade blickar, kommentarer, beröring och inviter från äldre män. Under hela sitt liv.

Förstår du varför kvinnor dömer åldersskillnader? Det är för att kvinnor, inte ens som tonåringar, får vara i fred från 50-åriga gubbar. 13-åriga flickor som knappt hunnit få bröst blir antastade av gubbar som hade kunnat vara deras pappa.
    Gubbar som visslar efter 15-åriga tjejer/18-åriga tjejer och som tar chansen att ta för sig om de lyckas lura in tjejen i en situation där hon inte vågar säga nej.

Motsatsförhållande finns med unga pojkar och 50-åriga kärringar, men det är inte vanligast. Dock skulle jag reagera starkt om min 18-årige son kom hem med en 50-årig kärring, hon är vuxen och ska veta bättre! Hon hade inte varit välkommen.

Det är fortfarande flickor och kvinnor som utsätts mest och det finns en riktig anledning att vara misstänksam mot kombinationen ung flicka-äldre man. Det handlar om att skydda en medsyster.

Hade du kommit hem med min 18-åriga dotter, hade du åkt ut med huvudet före. Din syster också.
    Hela din familj verkar ha problem med att hitta normala partners.
  • Anonym (Gift)
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 15:44:20 följande:
    Mycket beror på det här:

Men du svarade inte på frågan.
    Varför tror att unga kvinnor inte tycker att det är ok med äldre man/yngre kvinna?
    varför tror du äldre kvinnor (som ju själva varit unga) inte tycker att det är ok med äldre man/yngre kvinna?
    Varför tror att kvinnor tycker det om det är så du skriver, varför har dom den uppfattningen? vart ifrån tror du det kommer om det nu är så?

Du skriver att kvinnor tycker att mannen vill styra en ung tjej, att hon bli pressad,
    du tror alltså att dom unga tjejerna tycker det själva? eller vilka kvinnor menar du?
    Menar du yngre, äldre eller alla kvinnor? 
    Dom äldre har ju också varit yngre och alltså då tyckt det när även dom var unga?
    Vilka kvinnor menar du dömer? 
  • EnAnonumius
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 14:53:20 följande:
    MAJORITETEN.

Klart att DU tycker att de flesta hade problem med åldersskillnaden. DU läser ju inlägg så som fan läser bibeln.

Bekvämt att skylla på att du inte "orkar leta upp inläggen". För du vet nog innerst inne att det skulle bara motbevisa dig och dina utlåtanden du gör i denna tråd. Cool

Men jag anser att du skall läsa på Flashback relationstrådar, så kommer du att se hur mycket dömande det finns där om kvinnor. Så både män och kvinnor är fan lika dömande. Varken du gillar sanningen eller inte. Men män och kvinnor ÄR LIKA goda kålsupare på att gnälla på varandra.

Men klart det är väl obekvämt med sanningen för dig och väljer bara att se det DU vill se så du kan skapa dig en ursäkt att gnälala på kvinnor enbart

EnAnonumius skrev 2022-02-05 19:21:07 följande:
    Klart att DU tycker att de flesta hade problem med åldersskillnaden. DU läser ju inlägg så som fan läser bibeln.

Bekvämt att skylla på att du inte "orkar leta upp inläggen". För du vet nog innerst inne att det skulle bara motbevisa dig och dina utlåtanden du gör i denna tråd. Cool

Men jag anser att du skall läsa på Flashback relationstrådar, så kommer du att se hur mycket dömande det finns där om kvinnor. Så både män och kvinnor är fan lika dömande. Varken du gillar sanningen eller inte. Men män och kvinnor ÄR LIKA goda kålsupare på att gnälla på varandra.

Men klart det är väl obekvämt med sanningen för dig och väljer bara att se det DU vill se så du kan skapa dig en ursäkt att gnälala på kvinnor enbart
    Känner igen det där. Dom flesta missar det mesta som jag skrivit här. Jag är bara negativ mot kvinnor. Jag skriver aldrig nåt uppmuntrande till nån annan. Jag inbillar mig att majoriteten har problem med åldersskillnaden i mina trådar. Och så vidare.
  • Anonym (Wtfdraken)
    Anonym (gör om gör rätt) skrev 2022-02-05 20:37:40 följande:
    Känner igen det där. Dom flesta missar det mesta som jag skrivit här. Jag är bara negativ mot kvinnor. Jag skriver aldrig nåt uppmuntrande till nån annan. Jag inbillar mig att majoriteten har problem med åldersskillnaden i mina trådar. Och så vidare.
    Tyvärr är det så att om ingen förstår dig så måste du ändra hur du lägger fram ditt budskap. Det gäller oavsett om man ska äska medel för ett projekt, eller få folk att hålla med dig.

Kolla upp kurser i presentationsteknik, tekniken du använder nu funkar uppenbarligen inte, så du behöver bli bättre på att argumentera.
  • Anonym (Män?)
    Anonym (Gift) skrev 2022-02-04 17:04:37 följande:
    Varför tror du att det mest är kvinnor som har åsikter om förhållanden där det är åldersskillnad? Det har ju även många män.
    Det är ju bara att läsa trådar här t ex där många män tycker att yngre tjejer bara vill ha äldre män för att dom söker en suger Daddy.
    Du skämtar va? Det är ju mest kvinnor som skriver det i trådar. Att yngre tjejer har daddy issues och söker en sugar daddy!
    Hur kan du ha missat det!? Skrattande
  • Emer66

Går inte stt svara på med så lite information.  

Generellt är är ju inte åldersskillnaden ett problem (om båda är vuxna).
    Är båda kära och har tänkt igenom ditt förhållande så ser jag inte varför jag skulle lägga mig i. 

Men om min jätterika farbror*** som är över 80 år plötsligt gifter sig med en 25 årig tjej - så skulle jag ha något emot det.  Jag skulle utgå ifrån att de inte vara av kärlek.  

Så jag förstår samtidigt varför man reagerar när de gäller extrema fall. 

*** det är en påhittad person för exemplet skull. Jag har tyvärr ingen rik farbror.  
    Det är förstås Anna Nicole Smith jag tänker på. 

Svar på tråden Om nån du känner blir ihop med en mycket yngre