Jag är ofta helt obrydd på vintern när jag jobbar för mycket, då blir det jeans eller chinos och polo, och någon kofta för jag fryser hela tiden. Vinterkjolar och mönstrade strumpbyxor förekommer vid gott humör.
Älskar Midsomer Murders och går gärna i brittisk vaxjacka med sammetskrage och tweedkeps eller ibland hatt.
Men sen blir det vår, och då är det dags!
Korta kjolar, klänning, färg, accessoarer!
TIll påsk vill jag ha min färgsprakande Desigualkappa i sex olika färger och min lila hatt.
Längs vattnet på sommaren blir jag kanske en Charlotte- vitt/beige, marin och rött, byter till ljus handväska, en liten scarf är inte fel.
På resa är jag gärna executive, det ger bättre service. Figursydd kavaj, blus, datorväska och en Pradaplånbok i högsta hugg så går ombokningen på 10 minuter om man missar inrikesflyget i San Francisco.
Ibland fejkar jag rocker. Svarta jeans, svart topp, nitbälte, läderhalsband med gotharkors eller en anhk eller så. När det passar bättre till stället jag ska till.
Att stå i en massa av hoppande svartklädda folk klädd i färg hade känts awkward.
Ibland är jag borgardam på julmarknader med hatt, tyllunderkjolar under en sammetskjol med "gardiner", korsett och gammaldags snörkängor samt timglasformad kappa där kjolen och underkjolen syns som volanger under kappans kant. Då brukar främlingar ge mig komplimanger.
Ibland är jag kulturtant med svarta jeans, svart polo, svart genomskinlig tunika med broderade orange blommor, tre bärnstenshalsband i olika längder och ett par feta ringar.
Ibland är jag rockabillybrud. Utsvängd klänning med motivtryck av Roy Lichtensteins comics, stora underkjolar igen, angorakofta och mary janes.
Ibland är jag en tönt. Orkar inte bry mig och ser troligen ut som Stig-Helmer med för korta byxor, osexiga kängor och i sämsta fall strumpor i avvikande färg.
På bröllop blir det cocktailklänning, kanske blommigt, med liten kul väska eller rolig detalj på skorna och kanske handskar. Eller den lilla svarta, jag har en som är draperad under byst där det ska sitta en brosch. Varierar man broschen i stil och väljer accessoarer efter den, så kan den i grunden enkla klänningen blir många olika.
På bal har jag antingen helrak paljettklänning som i Gatsby, en klassisk balklänning eller min 1700-talsklänning med korsett och "gardiner" som varit utställd på museum då sömmerskan gjorde en kollektion för att visa tidstypiska klädstilar, och sedan sålde av ett par klänningar när hon flyttade sin ateljé. Det är den enda klänning jag har som har ett namn och det kändes som en ära att få köpa den.
Det man inte skulle se mig i oavsett ålder är: Onepiece/joggingdress och foppatofflor.
Så jag vet inte vad jag har för stil egentligen, mer än att det är roligt att klä upp sig ibland. Jag orkar inte lägga energi på sånt jämt för det är inte så viktigt för mig.