• Anonvm

När uppdatera årsinkomsten?

I många system ligger ens deklarerade årsinkomst som grund för att räkna ut olika bidrag och ersättningar.

Jag har fast lön, men jobbar utöver det stora mängder överitd, vilket gör att min årslön varierar kraftigt beroende på hur mycket övertid jag jobbat.
    "bästa" året hittills har jag lyckats få ihop runt 200.000:- brutto utöver grundlön, sämsta runt 50.000:-

Jag "uppdaterade" min årsinkomst hos Fk , kommunen o några andra i samband med att jag blev förälder för 6år sen ungefär.
    Nu blir det så att jag nästan alltid åker på att betala in extra för barnomsorgen när de gör revision t.ex...

Jag tänkte nu ta tag i detta och lägga upp en rutin där jag uppdaterar dessa uppgifter årligen, men jag kan inte reda ut om det spelar någon roll *när* på året jag gör detta?

Hur gör ni andra med varierande årslön?

• Svar på tråden När uppdatera årsinkomsten?
  • Aniiee

Jag uppdaterar min inkomst till FK i samband med deklarationen, har också väldigt varierande.

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonvm

Tack för svaret.

Eftersom det varierar så mycket månadsvis så blir det nog bäst att ta det i samband med deklarationen när årsinkomsten fastställs.

Svar på tråden När uppdatera årsinkomsten?