• Minimone

Misstankar om graviditet men negativa tester

Hejsan!
    Jo jag skulle vilja ha lite hjälp av er här inne för jag har känt under en längre tid att jag haft gravsymptom men alla tester jag har testat visar negativt eller ett jätte svagt + men sedan när jag testar några dagar senare så visar det samma svaga + eller negativt.
    Redan i december 2020 hade jag en som jag tror var nidblödning för det kom blod i trosorna på eftermiddagen en dag och som dagen efter var helt borta Förvånad
    Sedan någon vecka efter kom det som en mens men som ändå hade ljus färg och inte några stora vad jag kan minnas klumpar i sig heller för den delen.
    Sedan dess har jag känt av mer och mer att jag är extra trött och illamående som kommer och går, har även blivit mer snurrig/svimfärdig och vi ska inte prata om mina humörsvängningar Flört och även på det har jag som molande mensvärk i stort sätt hela tiden. 
    Men det skumma är att jag får bara negativa tester.
    Fick även nu i januari 2021 en sådan svag mens men som ändå inte varade lika länge som min mens brukar vara, även den var mer åt rosa hållet och hade små små klumpar då och då på tampongen som jag alltid använder nu mera.

Så ber nu om hjälp av er här inne ifall ni har några tips på vad jag kan göra eller om ni tror att det är så att jag kan vara gravid eller om det är kroppen som spökar med mig bara Tungan ute tack på förhand 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-22 21:23
    Menade såklart december 2021 och nu januari 2022 haha

• Svar på tråden Misstankar om graviditet men negativa tester
  • svansmamman
    Minimone skrev 2022-01-22 21:06:41 följande:
    Misstankar om graviditet men negativa tester

Hejsan!
    Jo jag skulle vilja ha lite hjälp av er här inne för jag har känt under en längre tid att jag haft gravsymptom men alla tester jag har testat visar negativt eller ett jätte svagt + men sedan när jag testar några dagar senare så visar det samma svaga + eller negativt.
    Redan i december 2020 hade jag en som jag tror var nidblödning för det kom blod i trosorna på eftermiddagen en dag och som dagen efter var helt borta  // Förvånad
    Sedan någon vecka efter kom det som en mens men som ändå hade ljus färg och inte några stora vad jag kan minnas klumpar i sig heller för den delen.
    Sedan dess har jag känt av mer och mer att jag är extra trött och illamående som kommer och går, har även blivit mer snurrig/svimfärdig och vi ska inte prata om mina humörsvängningar Flört och även på det har jag som molande mensvärk i stort sätt hela tiden. 
    Men det skumma är att jag får bara negativa tester.
    Fick även nu i januari 2021 en sådan svag mens men som ändå inte varade lika länge som min mens brukar vara, även den var mer åt rosa hållet och hade små små klumpar då och då på tampongen som jag alltid använder nu mera.

Så ber nu om hjälp av er här inne ifall ni har några tips på vad jag kan göra eller om ni tror att det är så att jag kan vara gravid eller om det är kroppen som spökar med mig bara Tungan ute tack på förhand 

För att få graviditetssymptom krävs att hormonet HCG börjat producera och det är precis det hormon som gravtester reagerar på. Om de symptom du känner/känt skulle bero på en graviditet borde gravtest också visa det genom ett positivt resultat. Många av de symptom man kan få vid graviditet är på inget sätt unika utan kan lika väl bero på annat. 

Utifrån det du skriver skulle du teoretiskt ha kunnat vara gravid men att graviditeten avstannat och kanske även kommit ut pga missfall. Kanske kan det även ha varit fråga om kemisk graviditet. 

Utifrån det du skriver är min gissning ändå att du inte är gravid utan att det du känner/känt beror på mens eller något annat. Menscykeln och blödning vid mens kan förändras, så även om du inte upplevt liknande tidigare vid mens kan det vara så nu. 

• Minimone
    nathalie85 skrev 2022-01-22 21:15:52 följande:

menar du att du kännt dig gravid över ett år? nu hänger jag inte med.

Nej menad att i december 2021 och januari 2022 jag som skrivit fel haha
  • Minimone
    svansmamman skrev 2022-01-22 21:19:41 följande:

För att få graviditetssymptom krävs att hormonet HCG börjat producera och det är precis det hormon som gravtester reagerar på. Om de symptom du känner/känt skulle bero på en graviditet borde gravtest också visa det genom ett positivt resultat. Många av de symptom man kan få vid graviditet är på inget sätt unika utan kan lika väl bero på annat. 

Utifrån det du skriver skulle du teoretiskt ha kunnat vara gravid men att graviditeten avstannat och kanske även kommit ut pga missfall. Kanske kan det även ha varit fråga om kemisk graviditet. 

Utifrån det du skriver är min gissning ändå att du inte är gravid utan att det du känner/känt beror på mens eller något annat. Menscykeln och blödning vid mens kan förändras, så även om du inte upplevt liknande tidigare vid mens kan det vara så nu. 

Ok tack för ditt svar Glad
    Jag har varit gravid vid ett annat tillfälle, men fick då missfall (detta var år sedan)
    Så det kan lika väl vara något av det du säger men då känns det skumt att jag fortfarande känner av symptomen, för när man läser om missfall så ska symptomen avta rätt fort i så fall.
    men tack igen för sin fundering 
  • Jag är bara jag

Det är extremt ovanligt att inte få ett positivt gravtest om man är en bit längre gravid. Alltså åtminstone passerat v.5. Så ovanligt att jag bara läst om det en enda gång under alla år här. Det är hcg som ger symptom och ger det symptom får man också plus. Men som alltid- vill man vara tvärsäker får man ta hcg-prov eller göra VUL. Då får man klart besked och slipper undra.

Svar på tråden Misstankar om graviditet men negativa tester