• Galaxen

Stickning i blygdben

Hej alla!
    Nu är jag på ägglossning +3 och hela dagen idag har jag haft sånt jäkla humör och gråter å sen skrattar å sen riktigt arg haha.
    Sen har jag också känt hela dagen stickningar i livmodern som går ner till blygdbenet.
    Har någon haft så?
    Tänkte ifall det skulle kunna va så att ägget har eller håller på att fästa Solig

• Svar på tråden Stickning i blygdben
  • Jag är bara jag

Nej, det är det inte. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl. Oavsett vad än ditt humör beror på så är det inte gravsymptom.

• Galaxen
    Jag är bara jag skrev 2022-01-20 21:53:17 följande:

Nej, det är det inte. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl. Oavsett vad än ditt humör beror på så är det inte gravsymptom.

Efter 3-5 dagar är det framme i livmodern. Där sätter sig ägget fast i slemhinnan, vilket en del kvinnor kan känna av som ett litet stick.

Läste detta så därför blev jag fundersam :) 
  • Jag är bara jag
    Galaxen skrev 2022-01-20 22:02:09 följande:
    Efter 3-5 dagar är det framme i livmodern. Där sätter sig ägget fast i slemhinnan, vilket en del kvinnor kan känna av som ett litet stick.

Läste detta så därför blev jag fundersam :) 
    Embryot kan öht inte fästa förrän det blivit en blastocyst vilket tar 5 dagar. Sen ska det bli en hatching blastocyst. Det kan det bli efter 5 dagar, men det kan ta uppåt 2 dagar till. Och nej, eftersom livmoderslemhinnan saknar känsel kan man inte känna ett stick när embryot fäster. 

Ta ett gravtest vid BIM.
  • Galaxen
    Jag är bara jag skrev 2022-01-20 22:21:41 följande:
    Embryot kan öht inte fästa förrän det blivit en blastocyst vilket tar 5 dagar. Sen ska det bli en hatching blastocyst. Det kan det bli efter 5 dagar, men det kan ta uppåt 2 dagar till. Och nej, eftersom livmoderslemhinnan saknar känsel kan man inte känna ett stick när embryot fäster. 

Ta ett gravtest vid BIM.
    Min första graviditet och andra kände jag så stark känsla när ägget fäste, fick också en nidblödning stax efter, och på många forum kan man se att många skriver att man kan känna själva fästningen av ägget.
    Men vad vet jag, säger bara av egna erfarenheter.
    Tack för Svar!
Svar på tråden Stickning i blygdben