• Troublez

Graviditeten försvann?

Hej på er!

Jag är gravid i vecka 7 och blev lite nojig då det kom en blödning i samband med plusset. Ingen stor blödning och har inte haft ont, inga klumpar ingenting. Jag har tidigare haft ett mf samt gjort en abort och det här var ingenting i jämförelse.

Symtomen för graviditet har ökat stadigt och jag har verkligen känt mig gravid men så i natt fick jag för mig att jag skulle ta ett gravtest igen, ett sånt där digitalt som då visade ?inte gravid? vad f*n händer?

Så sent som igår morse visade testen positivt och nu visar de negativt, kan det verkligen vara så att en graviditet bara försvinner sådär?

Till råga på allt så lever jag i en stad där jag inte har möjlighet till privata ultraljud? så va f*n gör jag nu?!

Någon som varit med om linkande?

• Svar på tråden Graviditeten försvann?
  • isoldelively

Har du foto på de test du tog häromdagen? Alltså inte digitala. Hur starka? Kanske ett mf på g, hormonerna kan gå ur rätt fort :/

• SilverDarling

Hej! Hur har det gått för dig?

Det du upplever kan vara det man kallar för hook-effekt, vilket innebär att testerna inte kan hantera för höga halter av HcG och börjar då visa negativt istället. Hände en annan tjej just i v7 vet jag.

• Troublez

Hej! 

jag har tyvärr fortfarande inga svar.. 
    jag fortsätter att testa negativt men har fortfarande tydliga symptom. jag känner hur livmodern liksom spänner och har nu testat negativt i ca 2 veckor. Fortfarande ingen blödning och inga smärtor så har inte fått komma till BM.. jag har inställt mig på att det inte är något därinne men kan samtidigt inte helt avfärda det eftersom jag inte fått det bekräftat av läkare/BM men det är helt klart förvirrande och det tar på mitt psyke? 

alla säger att jag ska lita på testerna men det finns ju Studier som visar på att alla inte har hcg i kroppen vid graviditet och jag kan ju inte avfärda en bekräftad graviditet med graviditetstest känner jag, det måste bekräftas av läkare speciellt som jag inte har ?stött ut? nu något eller hatt ont 

• svansmamman

Jag vill flika in och säga att det händer att kroppen absorberar graviditeten vid ett missfall och då kommer ju aldrig någon blödning. Det händer att HCG finns kvar i kroppen lång tid efter ett missfall vilket skulle kunna vara förklaringen på dina symptom. Det låter märkligt att du skulle vara gravid med tanke på alla negativa tester, men om jag var du skulle jag propsa på att i vart fall få besöka VC och ta blodprov med ett par dagars mellanrum för att kunna jämföra mängden HCG. Förhoppningsvis skulle detta kunna bekräfta huruvida det är en normal graviditet eller ej. 

Jag håller tummarna för dig! 

• Anonym (H)

Läste nån som spädde ut urinen när de testade då den ovan nämnda hook effekten gör att testerna har svårt att läsa av för högt hcg. Värt att testa?

Svar på tråden Graviditeten försvann?