Utebliven mens och två negativa test
Hej! Jag tänkte kolla om någon har vart med om liknande situation.. Jag skulle fått min mens runt 15-16dec, men den kom inte så jag tog ett grav test den 20e dec som visade ej gravid. Tog sedan ett grav test till den 28e som också visade ej gravid. Nu idag är min mens alltså 18 dagar sen. Jag tog ägglossnings test innan den uteblivna mensen så jag vet att jag hade ägglossning iaf. Och jag har nu i två dagar haft ont(som ett tryck) långt ner vid magen som rimligtvis skulle kunna vara ägglossningsvärk eller mensvärk, men jag har aldrig haft ont i magen innan mens och jag brukar ha en annan typ av värk vid ägglossning. Så jag undrar om någon känner igen sig i det här? Jag har läst om en tjej som var gravid även fast test visade ej gravid efter hennes beräknade mens dag. Vet att det är normalt att man kan ha utebliven mens, men blir så fundersam om det kan vara så när man faktiskt haft ägglossning? Vet inte om jag ska ta något mer test eller om de är onödigt. Eller om jag ska ringa vårdcentralen men känns som att de inte kommer ta det så seriöst när man haft utebliven mens relativt kort tid.. som sagt förvirrad tjej som skulle vilja höra andras tankar kring detta!:)