Hjälp, gravid igen!
Hej!
Jag står här lite som i chock. Är 38 år (min man 40+) har två barn sedan innan, fem och två år som vi fick kämpa mycket för att få.
Jag vet inte om det är det som gjort att vi trott att det inte skulle vara alltför lätt för oss att bli gravida. Vi har kört "säkra perioder" i tio år liksom. Vi är fullt medvetna om att det alltid finns en liten risk, men vi har nog inbillat oss att den varit just väldigt liten...
Ändå står jag här nu med ett positivt test i handen. Mannen är på jobbet och jag både längtar efter att han ska komma hem så att jag får prata med honom, men också bävar för att berätta detta...
Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg egentligen. Inga pekpinnar tack, för jag känner mig redan rätt så usel. Jag som aldrig slarvar med något annat! Jag hoppas kanske att någon därute varit i samma sits och kan berätta att det blev bra.
Jag är rädd. Har i smyg drömt om en tredje, men det var för ett år sedan. Har insett att jag är ganska nöjd med livet just nu. Jag känner mig gammal, maken ännu mer. Vi är redan äldre föräldrar liksom. Börjar känna att vi fått ordning på livet. Orkar vi detta?
Har framfall sedan tidigare förlossning och fortfarande problem med foglossning. Klarar min kropp detta?